RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven X2O
  • Onderwerpen RetailDetail Omnichannel Congress
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe X2O Badkamers en Hybrid omnichannel marketingtalent ontwikkelen

icon
Algemeen29 februari, 2024

Digitaal marketingtalent vinden en houden is een cruciale uitdaging voor retailers. Innovatieve outsourcing-methodes bieden uitkomst, tonen X2O Badkamers en Hybrid. “We willen anders naar talent kijken”.

Specifieke competenties

Retailers proberen hun mediabudget zo meetbaar mogelijk in te zetten, waarbij ze zoeken naar een goede balans tussen merkondersteuning (lange termijn) en conversie (korte termijn). Met het vinden van die balans hebben ze vaak moeite: het gevolg is dat ze over- of onderinvesteren en daardoor kansen missen. Het is de kunst om de hele funnel op de juiste manier te bespelen.

Dat doet “performancemarketing”: een tak van digitale marketing die opbrengstgedreven is, op zowel de korte als de lange termijn. Het is een vak apart, dat specifieke competenties vergt: je hebt niet alleen zicht nodig op de volledige verkooptrechter, maar ook de skills om de verschillende kanalen (betaalde advertenties, SEO, conversie-optimalisatie…) optimaal te beheren.

Alles begint bij mensen

Omdat performancemarketing staat voor zo het efficiënt mogelijk inzetten van je middelen in functie van resultaat, is het steeds populairder bij retailers. Goeie performancemarketeers zijn echter zeldzaam in een krappe arbeidsmarkt. X2O Badkamers heeft een team van tien marketeers, vertelt omnichannelmarketingmanager Tom Vanrobaeys: daaronder vijf performancemarketeers, in combinatie met een team via Hybrid, het digitale marketingagentschap dat zich toelegt op het werven, ontwikkelen en behouden van digitaal marketingtalent.

Alles begint immers bij mensen, het bouwen van een team en een ecosysteem. De oplossing van Hybrid? “Team-As-A-Service”, een innovatieve outsourcing-methode waarbij het interne team wordt aangevuld of ingevuld door Hybrid. Bij het agentschap staat alles in het teken van persoonlijke ontwikkeling en groei, up-to-date blijven met het snel veranderende marketinglandschap en continu je skills ontwikkelen, met continue training en coaching on the job via de interne Hybrid Academy.

Kennislabo

“We zijn eigenlijk geen louter executieagentschap meer”, zegt Bart De Ceulaer, partner bij Hybrid, “maar wel een strategische partner, die je begeleidt in de juiste marketingstrategie en het uitbouwen van een team. In de kern zijn we een human capital-bedrijf waarbij alles in het teken staat van talent ontwikkeling en retentie. We willen een pleidooi houden om anders naar talent te kijken door echte hybride partnerships aan te gaan. Hybrid is een veilige haven voor talentontwikkeling, een kennislabo waar we kennis vergaren over veertig verschillende klanten en verschillende sectoren. En die combo willen we inzetten om interne teams te laten floreren en bedrijfsdoelstellingen te halen.”

Ontdekken hoe X2O en Hybrid samen performancemarketing inzetten? Op het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress op 5 maart in Antwerpen, vertellen Tom Vanrobaeys en Bart De Ceulaer er meer over. Ook sprekers van Amazon, Ocado, Blabloom, Shopopop, Vaimo en Zalando tekenen die dag present. Tickets bestellen kan nog snel via de link hieronder.

Ik bestel tickets voor het Omnichannel & E-Commerce Congress
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Action nadert de kaap van 3000 winkels

    Action heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug en verwacht in het tweede kwartaal de mijlpaal van 3000 winkels te bereiken. Vorige maand ging de discounter onder grote belangstelling van start in Zwitserland.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN