RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags personalisatie
  • Bedrijven Kiabi
  • Onderwerpen duurzaamheidE-commerce
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

België als testlabo: Kiabi laat kledij personaliseren en herstellen

icon
Mode8 maart, 2024

De Franse keten Kiabi wil zijn klanten kledingstukken laten personaliseren, maar de stukken ook herstellen zodat ze langer meegaan. In de winkel in Westland Shopping kan het ‘live’, in heel België via de website.

Persoonlijk accent

België is een testmarkt voor circulaire initiatieven, zei directeur Jerôme Calonne deze week al aan RetailDetail. En inderdaad: de Kiabi-winkel in Anderlecht is de eerste winkel met een atelier voor personalisatie en reparaties. Later wil Kiabi de dienst naar alle winkels in België uitrollen.

“In onze winkelateliers kan je makkelijk zelf kledingreparaties doen, zodat je favoriete broek of trui een tweede leven krijgt en je niet meteen nieuwe kleding moet kopen”, vertelt marketingverantwoordelijke Doriane Magnus. Behalve herstellen kunnen klanten hun kledij ook personaliseren. “Tegelijk is het natuurlijk leuk om je kleding een persoonlijk accent mee te geven – denk aan borduren, bedrukken of patchwork”, aldus Magnus.

In afwachting van de fysieke uitrol lanceert Kiabi de personalisatiedienst online. Op de website vinden consumenten meer dan 600 personaliseerbare producten. Leuk voor kinderkleding, maar ook als persoonlijk cadeau bij speciale gelegenheden (geboorte, moeder-/vaderdag, vrijgezellenfeest…), tipt het merk.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode3 juni, 2025
    Zara lanceert eigen reisplatform: van mode naar lifestylegids

    Heeft Zara met Travel Mode de ultieme vorm van contentmarketing te pakken? Het Spaanse kledingmerk lanceert in zijn app nu ook digitale gidsen voor citytrips die toeristische tips combineren met stijladvies.

  • icon
    Mode3 juni, 2025
    [In Beeld] Hunkemöller toont nieuw winkelconcept in Gent

    In het centrum van Gent opende Hunkemöller zijn allereerste winkel in België die is ingericht volgens het volledig vernieuwde winkelconcept, één van de pijlers van het transformatieplan van het lingeriemerk.

  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest

    Op een bijzondere ondernemingsraad volgende week donderdag vrezen de 5.000 Belgische medewerkers van Nike voor ontslagen. Het sportmerk is zijn voorsprong aan het verliezen en CEO Elliott Hill moet op zoek naar 2 miljard dollar aan besparingen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN