RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Hunkemöller
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Winst Hunkemöller kan push-up gebruiken

icon
Mode1 juli, 2024

Vorig jaar had weinig om het lijf voor Hunkemöller: de omzet daalde en het nettoverlies verdubbelde. Ook dit jaar zal de lingerieketen een 45-tal verlieslatende winkels sluiten.

Dubbele druk

Vorig boekjaar (tot eind januari 2024) was er een met rode cijfers voor Hunkemöller: de omzet daalde met bijna 8% naar 542,3 miljoen euro, het brutobedrijfsresultaat (ebitda) zakte met een derde naar 42,8 miljoen euro en onder de streep was er meer dan dubbel zoveel verlies: door een afschrijving van 109 miljoen euro op de goodwill van de nieuwe aandeelhouders steeg het nettoverlies van 61,6 miljoen euro naar 141,8 miljoen euro.

Net zoals heel wat andere retailers had Hunkemöller naar eigen zeggen te kampen met “de dubbele druk van inflatie en een lager besteedbaar inkomen onder consumenten”. 45 verlieslatende winkels sloten vorig jaar de deuren, al opende de keten ook elf nieuwe vestigingen. E-commerce, zowel in de eigen webshop als via platformen, is maar goed voor een kwart van de omzet.

Ook nu blijven de omstandigheden uitdagend, zegt het ondergoedmerk. Dit jaar zullen nog eens zoveel winkels sluiten en het bedrijf heeft deze maand vijftig miljoen euro bijgeleend. De nieuwe CEO, Brian Grevy, wacht een pittige opdracht: Hunkemöller heeft een schuldenberg die acht keer zo hoog is als het EBITA, maar wil desalniettemin de winkels en het aanbod vernieuwen. Weldra opent ook een geautomatiseerd distributiecentrum.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dit zijn de winnaars en verliezers in de Nederlandse modemarkt

    C&A en H&M blijven de meest bezochte kledingwinkels in Nederland, maar trappelen ter plaatse. Ze kampen met een paar opvallend sterke groeiers op de Nederlandse modemarkt. Al zijn er net zo goed een aantal vaste waarden in de winkelstraten die de aandacht van consumenten verliezen...

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    e5 en Zara grootste winnaars op Belgische modemarkt

    Het voetgangersverkeer in de Belgische winkelstraten steeg licht tijdens het afgelopen voorjaar. Vooral e5 en Zara kregen meer shoppers over de vloer. Enkele grote namen zagen een terugval.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN