RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Surfmerk Quiksilver vraagt faillissement aan voor doorstart

icon
Mode9 september, 2015

Reorganisatie

Het faillissement is wel enkel van toepassing op de Amerikaanse activiteiten van Quiksilver. Volgens het bedrijf loopt in Europa en de regio Asia-Pacific immers alles goed genoeg om te blijven doorwerken.

Na een grondige reorganisatie van het bedrijf zal Oaktree 175 miljoen dollar (157 miljoen euro) in Quiksilver pompen. Het krijgt zo ook meteen de meerderheid van de aandelen in handen.

Oaktree heeft trouwens ook bijna 20 procent van de aandelen in handen bij Billabong, de grootste concurrent van Quiksilver. Analisten spreken al van een mogelijke fusie, maar dat wordt voorlopig ontkend door Quiksilver.


Al langer koers kwijt

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Quiksilver op zoek was naar een overnemer. Het merk zit immers al langer in woelig vaarwater, omdat het steeds meer klanten verliest aan fastfashionretailers, zoals Zara en H&M.

In het voorbije boekjaar daalde de omzet van Quiksilver dan ook met 11 procent. Vooral in Amerika kreeg het een grote klap: daar viel de omzet terug met 16 procent. Ook in het huidige boekjaar kon Quiksilver de verwachtingen van analisten niet inlossen. Alles samen heeft Quiksilver al twee jaar geen winst gemaakt. In een eerdere poging om terug boven water te komen had het bedrijf al enkele merken van de hand gedaan, om zo een nichepositie in de markt in te nemen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Nieuwe eigenaar voor noodlijdend Le Coq Sportif

    De Frans-Zwitserse zakenman Dan Manane is de nieuwe eigenaar van het Franse sportmerk Le Coq Sportif. Een handelsrechter in Parijs verkoos zijn bod vandaag boven een bod van een Frans consortium.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    LVMH weer getroffen door cyberaanval

    Luxereus Louis Vuitton heeft bevestigd dat zijn Zuid-Koreaanse tak het doelwit is geweest van een cyberaanval. Daarbij zouden klantengegevens zijn buitgemaakt, maar geen financiële gegevens, zoals creditcard- en bankrekeninginformatie.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Lululemon zet Europese expansie verder met nieuwe mijlpaal

    Lululemon heeft vandaag zijn allereerste winkel geopend in een Europese luchthaven. De winkel op Terminal 5 van de Londense luchthaven Heathrow komt amper een maand na de eerste Belgische vestiging, in Antwerpen, en benadrukt het belang van Europa als groeimarkt voor het Canadese lifestylemerk. Athleisure zoekt nieuw publiek De winkel van...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN