RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Geografie Italië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dolce & Gabbana bereiden opvolging voor: beursgang mogelijk

icon
Mode23 juli, 2024
Sorbis / Shutterstock.com

Stefano Gabbana en Domenico Dolce, beiden zestigers, beginnen hun opvolging voor te bereiden. Het ontwerpersduo overweegt Dolce & Gabbana naar de beurs te brengen, of op een andere manier het kapitaal open te stellen.

Kind toch uit handen

Dolce & Gabbana wil zijn kapitaal eventueel openstellen voor derden, door middel van een beursnotering of “andere financiële instrumenten”, zegt CEO (en broer ván) Alfonso Dolce in een interview met de Italiaanse krant L’Economia. Het ontwerpersduo, dat het label inmiddels veertig jaar geleden oprichtte, is er naar eigen zeggen “nu klaar voor”.

Dat was lange tijd anders: Stefano Gabbana liet in het verleden al verstaan “hun kind” nooit te willen verkopen, terwijl ook een toekomst in handen van andere designers ondenkbaar leek. “Als we dood zijn, zijn we dood”, aldus Gabbana. Het duo heeft zelf 80% van de aandelen in handen, de familie van Domenico Dolce (waaronder Alfonso) bezit de overige 20%.

Amerikaanse droom

Zolang de externe investeerders “de ethische waarde van het bedrijf en zijn respectvolle groeistrategieën niet in gevaar brengen”, blijkt het modehuis nu toch aan die mogelijkheid te denken. Groei is er inderdaad nog, zelfs in moeilijkere luxetijden: in het boekjaar tot maart steeg de omzet met 17% tot 1,87 miljard euro. Dit jaar hoopt D&G dat nog eens over te doen. Bij een beursgang wordt de waardering van het merk op zes miljard euro geschat.

Vooral de Verenigde Staten zijn belangrijk voor Dolce & Gabbana: daar heeft het merk 72 winkels, in Canada vier. Samen zijn ze goed voor 28% van alle omzet, tegenover 16% in China. In het komende anderhalf jaar plant D&G nog twaalf nieuwe winkels te openen in de VS, waarvan een van meer dan 2.000 m² en vijf verdiepingen op de New Yorkse Madison Avenue.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode4 juni, 2025
    Hunkemöller krijgt 70 miljoen euro van nieuwe eigenaar

    De nieuwe eigenaar Redwood Capital Management pompt 70 miljoen euro in Hunkemöller, om de lingerieketen met forse cashflowproblemen weer op de rails te krijgen. Al wordt de overname zelf nog betwist.

  • icon
    Mode3 juni, 2025
    Zara lanceert eigen reisplatform: van mode naar lifestylegids

    Heeft Zara met Travel Mode de ultieme vorm van contentmarketing te pakken? Het Spaanse kledingmerk lanceert in zijn app nu ook digitale gidsen voor citytrips die toeristische tips combineren met stijladvies.

  • icon
    Mode3 juni, 2025
    [In Beeld] Hunkemöller toont nieuw winkelconcept in Gent

    In het centrum van Gent opende Hunkemöller zijn allereerste winkel in België die is ingericht volgens het volledig vernieuwde winkelconcept, één van de pijlers van het transformatieplan van het lingeriemerk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN