RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Britse Aldi gaat in 2016 online

icon
Food28 september, 2015

Aldi UK volgt Aldi Australië

Net zoals alle bedrijven in Groot-Brittannië is ook Aldi UK verplicht om bedrijfscijfers te deponeren bij de Companies House, de Britse Kamer van Koophandel. Bij bekendmaking van de cijfers over 2014 bevestigde Matthew Barnes, bestuursvoorzitter van Aldi in Groot-Brittannië en Ierland, in de Britse media dat de discounter vanaf begin 2016 een online operatie zal opstarten.

 

Daarbij gaat het in eerste instantie om de verkoop van dozen wijn, waarna in het voorjaar van 2016 ook non-food items online verkrijgbaar zullen zijn. Aldi UK volgt daarmee het voorbeeld van Aldi in Australië, dat eveneens tot Aldi Süd behoort. In Australië verkoopt Aldi wijn en non-foodartikelen online onder de aanduiding Special Buys, en dat gaat het ook in het VK doen.

 

Lagere prijzen, hogere kosten

De online bestelde items kunnen worden thuisbezorgd of opgehaald in externe ophaalpunten. Dat ook de winkels daarvoor worden ingeschakeld, lijkt onwaarschijnlijk: dat zou namelijk betekenen dat de winkels op de uitlevering van een online bestelde goederenstroom moeten worden aangepast. Dat verhoogt immers de complexiteit, en dat staat haaks op het verdienmodel van de Duitse discounter dat helemaal op de laagst mogelijke operationele kosten is ingericht.

 

In de fysieke winkeloperatie heeft Aldi UK het in 2014 sowieso al te stellen gehad met afnemende opbrengsten en gestegen kosten, door verlagingen van prijzen en het inhuren van meer personeel om de service aan de klanten te verbeteren. Dit drukte de operationele winst van Aldi UK met ruim 4% tot 260 miljoen pond sterling (meer dan 350 miljoen euro).

 

Toch nam de omzet van Aldi UK in 2014 met liefst 31% toe tot 6,9 miljard pond (ruim 9,3 miljard euro), dankzij het grote aantal nieuwe locaties die Aldi UK heeft geopend. Op dit moment telt de Britse dochter van Aldi Süd 598 discountwinkels, maar deze groei gaat ook dit jaar door. Aldi UK verklaarde dat het op planning lag om de doelstelling van 65 nieuwe winkels voor 2015 te halen.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief

    Een week nadat Lidl een groots prijsoffensief lanceerde in Duitsland, blijkt dat de concurrenten hun positie succesvol hebben weten te verdedigen. Hoe deden ze dat?

  • icon
    Food6 juni, 2025
    “Colruyt Group heeft 35% marktaandeel in bio”

    Colruyt Group is naar eigen zeggen de grootste verkoper van biologische producten in België. De retailer ziet de verkoop van bio weer aantrekken, waarbij Vlaanderen een inhaalbeweging maakt.

  • icon
    Food6 juni, 2025
    “Aldi Nord wint marktaandeel in alle landen”

    Zowel op de thuismarkt als internationaal heeft Aldi Nord een tweede adem gevonden: de omzet stijgt met dubbele cijfers en de winst breekt records. Toch blijft de discounter weer karig met concrete cijfers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN