RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Colruyt
  • Onderwerpen innovatie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Colruyt lanceert alcoholvrije variant van cultbier Cara

icon
Food7 augustus, 2024
© Colruyt Group

Cara, de huismerkpils van Colruyt, heeft nu ook een alcoholvrije variant. Cara 0.0 wordt een vaste waarde in het assortiment, naast Cara-pils, Cara Rouge en Cara Blond.

20% groei voor alcoholvrij

Cara 0.0, de alcoholvrije versie van de bekende Cara-pils, ligt vanaf vandaag in de rekken van alle Colruyt Laagste Prijzen-winkels in België en Luxemburg, en ook bij de filialen van CoMarkt. Een blikje kost 0,49 euro. Het is al de vierde variant van het populaire huismerkbier. In de zomer van 2023 lanceerde Colruyt al wel het witbier CaraFest in een beperkte oplage van net geen 10.000 blikjes, die in een mum van tijd waren uitverkocht.

Met deze lancering speelt Colruyt in op een duidelijke trend in de biermarkt. De retailer zag de verkoop van alcoholvrije bieren met 20% stijgen in 2023. Het aanbod groeide naar 32 referenties, waarvan 14 alcoholvrije pilsbieren. “Het afgelopen jaar kocht één op drie klanten bij Colruyt al eens een alcoholvrij alternatief, waar dat een jaar eerder nog één op vijf was. Een enorme stijging dus. Het is duidelijk dat consumenten steeds bewuster omgaan met alcohol”, zegt Dieter De Brackeleer, aankoper bier bij Colruyt.

Colruyt Group lanceerde Cara in 1980, sindsdien groeide het merk uit tot een cultmerk. Waar de bieren gebrouwen worden is een goed bewaard geheim dat het bedrijf naar eigen zeggen nooit zal onthullen.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food6 juni, 2025
    “Aldi Nord wint marktaandeel in alle landen”

    Zowel op de thuismarkt als internationaal heeft Aldi Nord een tweede adem gevonden: de omzet stijgt met dubbele cijfers en de winst breekt records. Al blijft de discounter wel karig met concrete cijfers.

  • icon
    Food6 juni, 2025
    Greenweez verschijnt in Belgische winkels Carrefour

    In de winkels en de webshop van Carrefour België verschijnen de biologische producten van e-commercespeler Greenweez in de rekken: dat moet shoppers meer keuze bieden in bio tegen lagere prijzen.

  • icon
    Food5 juni, 2025
    Albert Heijn brengt generatieve AI naar de winkelvloer

    Albert Heijn zet een nieuwe stap in de digitalisering van haar supermarkten met de introductie van een AI-assistent voor winkelmedewerkers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN