RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Beiersdorf
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beiersdorf loopt gesmeerd dankzij Nivea

icon
Schoonheid/verzorging7 augustus, 2024
Cineberg / Shutterstock.com

Nivea maakte in de eerste jaarhelft een groeispurt. Tot opluchting van moederbedrijf Beiersdorf, aangezien Chinese luxeconsumenten daarentegen op de rem staan.

Compensatie voor China

Beiersdorf tekende in de eerste helft van het jaar 7,1% meer autonome omzet op: de cosmeticagroep klokte af op 5,2 miljard euro, met dank aan liefst 11,1% groei bij vlaggenschip Nivea. Het kernmerk groeide “in alle belangrijke markten”, maar vooral in de opkomende markten en in thuismarkt Duitsland.

Nivea is met 2,95 miljard euro goed voor meer dan de helft van de groepsomzet en profiteerde zowel van volumegroei als prijsstijgingen. De resultaten compenseerden zo “ruimschoots voor de aanhoudende tegenwind in de uitdagende luxemarkt, met name in China”, aldus CEO Vincent Warnery. Luxelabel La Prairie lijdt inderdaad onder de teruglopende consumentenbestedingen in China.

De brutobedrijfswinst daalde niettemin van 852 naar 838 miljoen euro. Beiersdorf wijt die tegenvaller aan vervroegde investeringen en marketinguitgaven, maar voor de rest van het jaar meent de groep op koers te zijn. De winst na belastingen bleef quasi stabiel op 590 miljoen euro.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Mode28 augustus, 2025
    Dolce & Gabbana: mode onder druk, cosmetica in opmars

    Dolce & Gabbana sloot zijn boekjaar (tot 31 maart) af met een omzetstijging van 4% naar 1,9 miljard euro. Het luxehuis compenseerde de tegenwind in de retail met een ambitieuze uitbreiding in de beautybranche. Al bleef de winstgevendheid zwaar onder druk.

  • icon
    Schoonheid/verzorging28 augustus, 2025
    Nieuwe CEO moet groei versnellen bij Holland & Barrett

    Holland & Barrett heeft een nieuwe topman: Anthony Houghton, momenteel nog CEO in het VK en Ierland, zal de groep leiden vanaf oktober, wanneer het nieuwe financiële jaar van het bedrijf aanvangt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO

    Marc van Boven, de topman van EasyToys-moederbedrijf EQOM, treedt op 1 september terug. B2C-hoofd Anneke Kamphuis wordt interim-CEO en wil “rust en stabiliteit brengen na een periode van veel verandering” bij de verdeler van seksspeeltjes.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN