RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Izy Coffee
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

IzyCoffee boost omzet en winst: “Kameel, niet eenhoorn”

icon
Food5 september, 2024

IzyCoffee gaf vorig jaar zowel de omzet en nettowinst, maar ook de schuldenberg, een dubbelcijferige boost. De West-Vlaamse koffieketen blijft vast van plan een “pan-Europese koffiegrootmacht” te worden.

Vier nieuwe koffiebars

IzyCoffee-oprichter Bart Buyse bestormde de koffiemarkt boordevol vol ambitie. Wat in 2018 begon met een mobiele koffietruck aan het station van Izegem, zou de Europese Costa of Starbucks worden. Vandaag is de formule al de grootste Belgische koffieketen, met ook in 2023 spectaculaire groei.

De omzet klokte vorig jaar af op 2,58 miljoen euro, tegenover 1,83 miljoen euro een jaar eerder. Zowel de bedrijfswinst (103.831 euro) als de nettowinst verdubbelden (68.679 euro), goed voor een EBITDA-marge van 11,5%. Aangezien de keten nog vier nieuwe koffiebars opende, wat het totaal op 17 bracht, neemt IzyCoffee tegelijk een quasi-verdubbeling van de schulden (meer dan 2 miljoen euro) voor lief.

Naar de 5 miljoen euro

“Het loopt geweldig”, geeft Buyse toelichting op LinkedIn. “We beseffen dat we de kameel zijn en niet de eenhoorn. We zijn stevig geworteld in de echte wereld en zijn op zoek naar blijvend succes in plaats van een snelle exit. In opeenvolgende financiële rondes proberen we onze aanwezigheid in tal van markten te vergroten en openen we in een relatief gezond tempo nieuwe IzyCoffee-winkels.”

Ook dit jaar was er, in de periode tot augustus, al bijna een verdubbeling van de omzet. “Dat betekent dat we normaal gesproken zeer binnenkort een jaaromzet van 5 miljoen euro zullen bereiken”, aldus de topman.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food7 juli, 2025
    Temu waagt zich nu ook op de voedingsmarkt

    Nu de import van goedkope non-food uit China lastiger wordt, lijkt het erop dat Temu een FMCG-speler wil worden in Europa. In Duitsland benadert het Chinese platform lokale leveranciers van voeding en cosmetica.

  • icon
    Food7 juli, 2025
    Nutri-Score beïnvloedt online koopgedrag nauwelijks

    De Nutri-Score heeft weinig impact op het koopgedrag van online foodshoppers. De volgorde waarin producten in de webshop worden getoond, maakt wél een verschil, toont een studie van de Universiteit Antwerpen.

  • icon
    Food7 juli, 2025
    Tesco plant tien nieuwe Ierse vestigingen

    De Britse supermarktgroep Tesco wil tien nieuwe vestigingen openen in Ierland. De uitbreiding, die veertig miljoen euro moet kosten, zou in de komende twaalf maanden 400 nieuwe jobs opleveren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN