RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn zet stappen naar gezondere supermarkt

icon
Food3 november, 2015

Kinderen denken mee

In de Raad van Kinderen denken dertig Zaanse kinderen mee met de AH-directie over strategische dilemma’s op het gebied van gezondheid. De eerste dialoog werd gehouden in een Albert Heijn aan de Helmholtzstraat in Amsterdam onder leiding van Prinses Laurentien en algemeen directeur Wouter Kolk van Albert Heijn.

 

De andere stap naar een gezondere supermarkt is dat in honderd AH-winkels bij de kassa de snoepmeubels op de kop zijn vervangen door presentaties met gezondere producten zoals fruit, fruitsalades en verantwoorde tussendoortjes. Een aantal van die winkels bevinden zich ook in Vlaanderen. Deze ‘gezondere kassa’s’ moeten klanten stimuleren om hun ‘snoepzin’ te stillen met een gezonder product en hen minder te verleiden om snoep te kopen.

 

”Gezondheid is een de kwaliteitsaspecten van Albert Heijn. Hierbij denk je aan productaanbod en samenstelling, maar ook aan de wijze waarop we verpakken, presenteren en aanprijzen. Hierbij helpen klanten, leveranciers en specialisten ons. Met de Raad van Kinderen is daar een groep experts aan toegevoegd. Deze gaat actief meedenken over hoe wij als supermarkt gezonde stappen kunnen zetten”, aldus algemeen directeur Wouter Kolk. De formule werkt hiervoor samen met de Missing Chapter Foundation, waarvan Prinses Laurentien oprichtster en directeur is. Deze organisatie brengt de dialoog tot stand tussen kinderen en besluitvormers over actuele en maatschappelijke vraagstukken.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food18 juni, 2025
    [In Beeld] Philip’s Biscuits opent vijfde koekjeswinkel in Gent

    Antwerpse Handjes in Gent? Toch wel, want Philip's Biscuits heeft in Gent de deuren geopend van een nieuwe winkel. Het is ondertussen de vijfde vestiging van de formule uit de Koekenstad.

  • icon
    Food18 juni, 2025
    Waarom Albert Heijn plantaardige ingrediënten toevoegt aan zuivel en vlees

    Om consumenten geleidelijk te laten wennen aan een meer plantaardig eetpatroon, introduceert Albert Heijn een assortiment “hybride” producten die traditionele zuivel en vlees combineren met plantaardige ingrediënten.

  • icon
    Food18 juni, 2025
    Ahold Delhaize krijgt oud-topman Rabobank als nieuwe voorzitter

    Ahold Delhaize kiest een nieuwe bestuursvoorzitter: de supermarktgroep draagt Wiebe Draijer voor als nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. De ex-CEO van Rabobank moet "een frisse blik" brengen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN