RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven H&M
  • Onderwerpen retaildesignwinkelconceptwinkelopeningen
  • Geografie BelgiëFrankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M brengt tweedehands en nieuw winkelconcept naar België

icon
Mode12 september, 2024
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais

H&M gaat voor een “nieuwe creatieve visie”, met de introductie van tweedehands en de modernisering van winkels in Frankrijk en België. Antwerpen krijgt samen met Parijs de primeur voor ‘H&M Pre-Loved’.

Pre-loved en pop-up

H&M wil zich ondanks een moeilijke modemarkt en achterstand tegenover rivaal Inditex herpakken met een “nieuwe creatieve visie”. Die wil het merk luid aankondigen in modestad Parijs, met een pop-upwinkel in de Marais-buurt en een “immersieve” beleving in de La Fayette-winkel. “Via futuristische installaties met merkkleur rood in de hoofdrol, muziekplaylists en gewaagde decors” wil H&M zichzelf er in de kijker zetten. Ook influencers zoals Charli XCX en Jamie xx moeten daarbij gaan helpen.

Na een succesvolle proef in Barcelona, brengt H&M zijn ‘Pre-Loved’-concept bovendien naar België en Frankrijk. Vanaf 12 september kunnen klanten in de flagshipstore op de Meir in Antwerpen en in twee winkels in Parijs een selectie tweedehandsstukken vinden. Deze collectie, die wekelijks wordt vernieuwd, omvat items van zowel H&M-merken als andere labels. Het initiatief speelt volgens H&M in op de groeiende vraag naar circulaire mode, een markt die in België al goed is voor bijna 420 miljoen euro.

Modernere winkels en website

Naast de lancering van ‘Pre-Loved’, zal H&M haar fysieke winkels in België, Frankrijk en Luxemburg moderniseren. In totaal krijgen 18 winkels dit jaar een make-over, waarbij de focus ligt op een strakker en eleganter ontwerp. Deze renovaties zijn bedoeld om de winkelervaring te verbeteren met vlottere looproutes en voorgestelde outfits die regelmatig worden aangepast. Elementen die al op de Meir en in de Brusselse Nieuwstraat te zien zijn, zoals zelfscankassa’s, RFID-tags en ‘Click & Collect’-diensten, worden ook verder uitgerold om het winkelen efficiënter te maken.

Parallel aan de fysieke veranderingen, vernieuwt H&M ook zijn onlineplatform. De nieuwe website biedt een soepelere navigatie en geavanceerdere zoekfuncties. Zo wil het merk klanten niet alleen begeleiden bij hun aankopen, maar ook bij het ontdekken van hun persoonlijke stijl via ‘The Studio’, een speciale pagina voor modeliefhebbers.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN