RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Aldi
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aldi-kunstwerk meteen uitverkocht

icon
Food9 december, 2024
Koen Vanmechelen

De stunt van Aldi met een kunstwerk van Koen Vanmechelen veroorzaakte afgelopen zaterdagochtend een stormloop op de winkels. In geen tijd verschenen de eerste exemplaren al op tweedehandswebsites.

“Eén van de meest succesvolle non-foodacties ooit”

Zaterdagochtend stonden klanten voor openingstijd aan te schuiven aan Aldi-filialen in heel het land, in de hoop een exemplaar te bemachtigen van ‘Cosmogolem, Giant of Hope’, de litho die kunstenaar Koen Vanmechelen exclusief voor Aldi creëerde. De volledige oplage van tienduizend exemplaren was meteen uitverkocht. Volgens Aldi ging het om één van de meest succesvolle non-foodacties ooit

De opbrengst van de stuntverkoop, tegen de gunstprijs van 24,99 euro, ging naar het goede doel. Toch klonk er ook kritiek, omdat Aldi geen beperking van één exemplaar per klant had ingevoerd. Dat doet de retailer naar eigen zeggen nooit. Dezelfde dag stonden al verschillende exemplaren weer te koop op tweedehandswebsites.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 juli, 2025
    “Overwegend lokale landbouwproducten in Belgische supermarkten”

    Vers vlees, melk, eieren, groenten en fruit in Belgische supermarkten zijn overwegend afkomstig van Belgische landbouwers. Voor biologische producten is dat nog meer het geval: 99% van het biovlees in de supermarkt komt van de Belgische bioboer.

  • icon
    Food23 juli, 2025
    PepsiCo lanceert functionele colavariant

    Het is de eerste belangrijke innovatie in de traditionele colacategorie van de afgelopen twintig jaar volgens PepsiCo: een Pepsi cola met als extra functioneel ingrediënt 3 gram prebiotische vezels, voor een gezonde darmflora.

  • icon
    Food22 juli, 2025
    Sterke Europese vraag redt de cijfers voor Coca-Cola

    Coca-Cola verkoopt minder frisdrank: economische onzekerheid weegt op het consumentenvertrouwen. Sterke cijfers in Europa compenseren de terugval elders. In de VS introduceert de fabrikant een variant met rietsuiker.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN