RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven EasyRack
  • Onderwerpen Publireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Frederik De Vetter, EasyRack: “Groeien met totaaloplossingen voor winkelbeleving”

icon
Algemeen20 januari, 2025

(Publireportage) Frederik De Vetter, voormalig regionaal directeur en gezicht van MediaMarkt in België, zet mee de schouders onder een nieuw project: met EasyRack wil hij de markt van de winkelinrichting opschudden. “Het potentieel is gigantisch”.

Ondernemersbloed

Na bijna twintig jaar bij MediaMarktmaakt Frederik De Vetter een opvallende carrièreswitch: sinds enkele weken is hij CCO bij EasyRack, leverancier van totaaloplossingen voor winkelinrichting, gevestigd in Evergem.

“Ik heb een fantastische tijd gehad bij MediaMarkt, maar het begon te kriebelen. Ik kom nu eenmaal uit een ondernemersfamilie”, zegt hij. “Een ontmoeting met oprichter en CEO Niek Haesaerts van EasyRack bracht de bal aan het rollen. Ik ben nu vennoot en word hier verantwoordelijk voor inkoop, verkoop, marketing, digital en HR. Dit is een heel mooi bedrijf met een gigantisch potentieel, niet alleen in de retailwereld maar ook op de bredere KMO-markt.”

Winkelbeleving

Het bedrijf startte als leverancier van winkeluitrusting maar is ondertussen geëvolueerd naar een breed scala oplossingen voor retailers. Winkelinrichting blijft een belangrijk speerpunt: EasyRack levert winkelrekken van Datec, magazijnrekken, toebehoren, kassameubels, toonbanken, klantgeleiding en led panelen. Winkelkarren en mandjes zijn toegevoegd aan het aanbod, net als elektronische prijsetiketten van het merk Solum.

Uniek is de printservice: het bedrijf heeft twee printers die rechtstreeks op metaal drukken, bijvoorbeeld op wandpanelen: een mooie duurzame bedrukking draagt kostefficiënt bij tot de winkelbeleving. Ook voor overkappingen ziet De Vetter mogelijkheden: niet enkel voor winkelkarretjes, maar ook fietsenstallingen – al dan niet voorzien van zonnepanelen – en rokerspatio’s, een segment dat groeit als gevolg van nieuwe wetgeving.

Nieuwe markten

EasyRack heeft een sterke expertise in tuincentra en doe-het-zelfzaken maar spreekt een steeds bredere groep van retailers aan, waaronder Extra Shop, Colruyt, Spar Colruyt Group en Delhaize. Ook merken als Husqvarna en PGB zijn klant, voor shop-in-shop oplossingen.

Zit er nog groei in de markt voor winkelinrichting? “Klantbeleving blijft cruciaal in het digitale tijdperk,” weet De Vetter. “Er komen nog altijd nieuwe spelers op de markt en bestaande ketens groeien of vernieuwen hun winkels. We zien ook mogelijkheden bij aankoopgroeperingen en in nieuwe markten, zoals bioscopen, ziekenhuizen – waar elektronische etiketten worden ingezet om patiënten naar de juiste arts te leiden – of Brussels Airport, waar we zowat alle foodshops hebben ingericht.”

Bovendien heeft EasyRack enkele exclusieve oplossingen, zoals draaibare winkelrekken die je makkelijk langs achteren kan aanvullen en waarmee je de kost van voedselverlies door vervallen proeucten enorm kan beperken. Een duurzaam initiatief is ook ‘refurbished shelving’: EasyRack maakt tweedehandsloten weer marktklaar. “Hiermee proberen we ook ons steentje bij te dragen aan het milieu.”

Hoge ambities

Kortom: hier staat een razend ambitieuze speler die zich na bijna veertien jaar van groeien onder de radar nadrukkelijker wil profileren als de partner bij uitstek voor winkelinrichting en opbergen, met totaaloplossingen voor retailers en KMO’s. EasyRack komt boven water.

“We gaan hier een stevige nieuwe wind laten waaien”, bevestigt De Vetter. “We hebben een grondige rebranding doorgevoerd, de nieuwe website staat nu live, we verhogen fors de marketinginspanningen. Het potentieel is groot, en niet alleen in België: op termijn kijken we ook naar de buurlanden.”

Meer info: https://www.easyrack.be/

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN