RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Burberry
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Burberry ziet tekenen van herstel

icon
Mode24 januari, 2025
Shutterstock.com

Is de ommekeer ingezet bij Burberry? Dankzij een beter dan verwachte eindejaarsperiode in de Verenigde Staten zag de Britse modeketen de omzet minder sterk dalen dan gevreesd.

Sterke eindejaarscampagne

Tijdens de afgelopen eindejaarsperiode, het derde kwartaal van het gebroken boekjaar bij het luxemerk, daalde de vergelijkbare omzet met 4%, wat een hele verbetering inhoudt vergeleken met het omzetverlies van liefst 22% tijdens de eerste jaarhelft. In Amerika steeg de omzet zelfs met 4%, in Azië daarentegen daalde de omzet met 9%.

Het lijkt erop dat de nieuwe strategie van CEO Joshua Schulman, die een half jaar geleden aantrad bij de moderetailer, nu al vruchten afwerpt. De nieuwe topman kondigde niet alleen een kostenbesparingsprogramma aan, maar lanceerde ook een nieuw strategisch plan met de naam ‘Burberry Forward’. Dat moet het modemerk weer doen focussen op zijn traditionele sterktes, zoals jassen en sjaals, en op het terugwinnen van klanten die de tijdloze Britse stijl waarderen.

De eindejaarscampagne, met als slogan “Wrapped in Burberry”, is alvast een schot in de roos gebleken. Toch is de weg nog lang, waarschuwt Schulman. Burberry verwacht in 2025 een omzetdaling van 65 miljoen pond (bijna tachtig miljoen euro), maar zal het boekjaar mogelijk wél met een kleine winst afsluiten, ondanks een bedrijfsverlies van 41 miljoen pond (50 miljoen euro) in de eerste boekjaarhelft.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dit zijn de winnaars en verliezers in de Nederlandse modemarkt

    C&A en H&M blijven de meest bezochte kledingwinkels in Nederland, maar trappelen ter plaatse. Ze kampen met een paar opvallend sterke groeiers op de Nederlandse modemarkt. Al zijn er net zo goed een aantal vaste waarden in de winkelstraten die de aandacht van consumenten verliezen...

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    e5 en Zara grootste winnaars op Belgische modemarkt

    Het voetgangersverkeer in de Belgische winkelstraten steeg licht tijdens het afgelopen voorjaar. Vooral e5 en Zara kregen meer shoppers over de vloer. Enkele grote namen zagen een terugval.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN