RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar

icon
m-Tail2 maart, 2016

Online supermarkt Picnic introduceert de boodschappenradar. De klant kan met deze nieuwe service, in dezelfde app waarmee hij boodschappen bestelt, nu ook realtime zien waar de bezorger op dat moment rijdt en hoe laat zijn boodschappen worden bezorgd. Picnic is de eerste bezorgdienst met deze live service.

 

Net als bij de taxidienst

Klanten krijgen ‘s ochtends een sms waarin staat binnen welk half uur hun bestelde boodschappen die dag worden bezorgd. “We kregen echter vragen van klanten of het niet nóg nauwkeuriger kon”, zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. “Daar zijn we mee aan de slag gegaan, met als resultaat iets dat lijkt op de service van taxidienst Uber. Je ziet op het scherm van je mobiele telefoon ons autootje rijden en weet dus precies hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. Je hoeft maar een paar minuten thuis te zijn en zo wordt het nog makkelijker.”

Jessica Wolffers hielp als klant mee met de ontwikkeling van de boodschappenradar: “Bij Picnic hoefde je al niet uren op de bezorger te wachten, maar met de boodschappenradar weet je het écht op de minuut nauwkeurig. Erg handig als je nog even bij de buren bent of je kind moet ophalen.”

Picnic speelt met de app ook in op een andere, veelgestelde vraag van klanten: wie is toch die leuke jongen of die jongedame die mijn boodschappen bezorgt? Muller: “Op verzoek van onze klanten hebben we van elke bezorger een kort profiel toegevoegd. Klanten vinden het leuk om meer te weten over de persoon die bij ze voor de deur staat.”

 

Nu 7.000 klanten

Picnic groeide onlangs naar de 6.000ste klant in Amersfoort. In Leusden maken inmiddels 1.000 huishoudens gebruik van de online bezorgdienst. De bestellingen worden in deze plaatsen bezorgd door 100 bezorgers met 25 elektrische wagentjes. Picnic veroverde in vijf maanden tijd sinds de start in september een martkaandeel van zo’n 10 procent.

 

Klanten noemen gratis thuisbezorgen, nooit meer wachten bij de kassa en niet meer sjouwen met volle tassen als belangrijkste redenen voor de overstap naar Picnic. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden om klant te worden. Zo levert Picnic sinds kort bier van brouwerij De Volle Maat uit Leusden en sambal van Sambal Bert uit Amersfoort.

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN