RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Danone
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Danone optimistisch: “Keerpunt voor de voedingsindustrie”

icon
Food26 februari, 2025

Danone wist afgelopen jaar een solide omzetgroei te realiseren en verbeterde ook zijn operationele marge. Voor 2025 is het foodconcern optimistisch, met ambitieuze groeiverwachtingen.

Omzetgroei ondanks tegenwind

Een volumegroei van 3% en een prijsstijging van 1,3% dreven de omzet van Danone 4,3% hoger (op vergelijkbare basis) naar 27,4 miljard euro. In het vierde kwartaal steeg de omzet met 4,7%, waarbij vooral Noord-Amerika en Azië uitblonken.

Op gerapporteerde basis daalde de omzet echter met 0,9%, onder meer door de verkoop van de activiteiten in Rusland en die van Horizon Organic in de Verenigde Staten, en door negatieve wisselkoerseffecten (-2,8%). De operationele marge verbeterde met 39 basispunten tot 13%, terwijl de recurrente nettowinst met 2,7% steeg tot 2,3 miljard euro.

Noord-Amerika en Azië als trekkers

In Noord-Amerika groeide de omzet op vergelijkbare basis met 5,2%, voornamelijk dankzij de sterke vraag naar proteïneproducten, koffiespecialiteiten en water. De Europese markt zag zijn vijfde opeenvolgende kwartaal van volumegroei, terwijl in China en Noord-Azië een aanhoudende sterke groei werd geboekt in zowel gespecialiseerde voeding als waterproducten.

Voor 2025 verwacht Danone een omzetgroei op vergelijkbare basis tussen 3 en 5%, met een operationele winst die sneller groeit dan de omzet. Het bedrijf zal zijn investeringen in innovatie, wetenschappelijke ontwikkelingen en marketing verder opvoeren om de concurrentiepositie te versterken.

“De voedingsindustrie staat op een keerpunt. Met onze focus op gezondheid, wetenschappelijke innovatie en sterke merken zijn we goed gepositioneerd om de kansen te benutten die voor ons liggen”, stelt CEO Antoine de Saint-Affrique optimistisch.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food3 juni, 2025
    Forse kartelboete voor Delivery Hero en Glovo

    De Europese Commissie heeft bezorgdiensten Delivery Hero en Glovo een kartelboete van 329 miljoen euro opgelegd omdat ze onderlinge afspraken maakten terwijl ze nog concurrenten waren.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Alexandre Bompard: “Overnamegeruchten wijzen op aantrekkelijkheid van Carrefour”

    De CEO van Carrefour wil niet reageren op de recente geruchten over toenaderingsgesprekken met Ahold Delhaize, maar ziet in de belangstelling een positief signaal: “Het laat zien hoe aantrekkelijk ons bedrijf is voor een groot aantal spelers.”

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Hamburgerketen Manhattn’s zoekt franchisepartner in Nederland

    Van de huidige elf vestigingen wil de Belgische hamburgerketen Manhattn’s snel doorgroeien naar veertig restaurants, ook in het buitenland, met franchisingpartners in Frankrijk en Nederland.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN