RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven CapriPradaVersace
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenOvername
  • Geografie Italië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Prada laat spierballen rollen voor Versace-overname

icon
Mode5 maart, 2025

Prada zag in 2024 zijn nettowinst met een kwart stijgen, ondanks de afkoelende vraag naar luxegoederen in China. Mogelijk neemt het Italiaanse modehuis nog deze maand Versace over, en daar blijft het misschien niet bij…

Tegenover verzwakte concurrentie

De afnemende interesse van Chinese consumenten in westerse luxeproducten, gecombineerd met een verslechterende Chinese economie, zorgt ervoor dat veel luxemerken tegenwind ervaren. Waar concurrenten zoals LVMH te maken hebben met krimpende cijfers, weet Prada zijn marktaandeel echter uit te breiden. Vooral zustermerk Miu Miu liet een indrukwekkende groei zien en verdubbelde zijn omzet zelfs bijna dankzij een groeiende populariteit onder jongeren.

De nettowinst van Prada steeg in 2024 met 25% naar 839 miljoen euro, terwijl de omzet met 15% toenam tot 5,4 miljard euro. Japan was de sterkst presterende markt met een stijging van 46%, terwijl Europa een groei van 18% noteerde (mede dankzij toeristen). In totaal bedroeg de retailomzet 4,8 miljard euro, een stijging van 18% ten opzichte van vorig jaar.

Ook Jimmy Choo naar Prada?

Het Italiaanse modehuis zou ook dicht bij de overname van landgenoot Versace staan: volgens Bloomberg kan de deal nog deze maand rond zijn. De Amerikaanse eigenaar van Versace, Capri Holdings, kampt met dalende prestaties en zou openstaan voor een verkoop. In 2018 betaalde Capri nog 1,8 miljard euro voor Versace, maar recente cijfers tonen aan dat het merk worstelt.

Een overname zou Prada helpen om een bredere klantenbasis aan te spreken, met name in de Verenigde Staten en onder jongere consumenten die op zoek zijn naar opvallende mode. Bovendien zou het een belangrijke zet zijn in de Italiaanse mode-industrie, waar veel luxemerken de afgelopen decennia in buitenlandse handen zijn gekomen. Prada drijft het mogelijk zelfs nog een stap verder: volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera zou Prada bij Capri ook Jimmy Choo willen wegkapen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN