RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Forse winstgroei voor Zalando

icon
Mode6 maart, 2025
Zalando

Na een sterk 2024 verwacht Zalando dat de groei dit jaar nog zal versnellen. De “ecosysteemstrategie” van het modeplatform blijkt succesvol en ook de integratie van About You zal de markpositie nog versterken.

Nettowinst verdrievoudigd

Het brutohandelsvolume groeide vorig jaar met 4,5% naar 15,3 miljard euro, de omzet ging 4,2% hoger naar 10,6 miljard. Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg zelfs met 46% naar 511 miljoen euro en de nettowinst verdrievoudigde naar 251 miljoen euro. Zalando verwijst naar efficiëntieverbeteringen en ziet ook een toename van het aantal actieve klanten met 4,5% naar 51,8 miljoen.

Met de sterke cijfers klopt het modeplatform zowel de verwachtingen van analisten als de eigen prognoses. Ook dit jaar zal het enkel beter gaan, met een groei van 4 tot 9% voor het brutohandelsvolume en de omzet en een bedrijfsresultaat dat tussen de 530 en 590 miljoen euro zal liggen. “Onze ecosysteemstrategie vordert goed en is onze opwindende nieuwe Poolster. Ze heeft al bijgedragen aan een sterke financiële prestatie in 2024, en we versnellen nu onze uitvoeringsinspanningen en investeren om toekomstige groei vast te leggen”, zegt co-CEO Robert Gentz.

Expansieplannen

Dit jaar zal Zalando uitbreiden naar Bulgarije, Griekenland en Portugal. Het succesvolle getrouwheidsprogramma Zalando Plus krijgt een verdere uitrol, Zalando Beauty zal na de uitbreiding naar Spanje en Finland in dertien landen beschikbaar zijn, de outlet Lounge by Zalando krijgt er vijf landen bij en zal dan verkrijgbaar zijn in 22 markten. Het logistieke platform Zeos gaat samenwerken met de Britse retailer Next en breidt zijn diensten uit naar tien bijkomende markten waar Next al actief is.

De overname van About You hoopt Zalando af te ronden tegen de zomer van dit jaar. Het bedrijf heeft nu al 90% van het kapitaal in handen. De overname zal Zalando in staat stellen om een tweeledige merkstrategie uit te voeren, met twee verschillende en afzonderlijke ervaringen om klanten en partners beter van dienst te zijn.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN