RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Unilever
  • Onderwerpen Marketing
  • Personen Fernando Fernandez
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Waarom Unilever (nog) meer gaat inzetten op influencers

icon
Food10 maart, 2025
Fernando Fernandez, Unilever

Unilever gaat forser investeren in sociale media en influencers, zegt CEO Fernando Fernandez. Onder de leiding van de nieuwe topman zal de multinational verder focussen op premiumisering en nog meer niet-kernactiviteiten in voeding afstoten.

“Twintig keer meer influencers”

“Onze marketinguitgaven zijn gestegen van 13% in 2022 naar bijna 16%, wat we als een competitief niveau beschouwen. Onze uitgaven aan sociale media zullen van 30% naar 50% gaan van onze totale uitgaven. We gaan werken met twintig keer meer influencers”, verklaarde Fernandez vorige week in een gesprek met analist Warren Ackerman van Barclays.

Read more
Become member
Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lindt & Sprüngli groeit, maar betaalt hoge prijs

    Ook bij het Zwitserse chocoladehuis Lindt & Sprüngli weegt de dure cacao steeds zwaarder op de marges. Toch toont de luxechocolatier zich veerkrachtig, dankzij een trouwe Europese klantenbasis.

  • icon
    Food23 juli, 2025
    Le Pain Quotidien plant wereldwijde expansie via franchise

    Le Pain Quotidien is opnieuw in groeimodus. Ondanks een omzetdaling, vervijfvoudigde de winst in 2024. De Belgische bakkerij- en restaurantketen zet in op franchise voor verdere groei, de wereld rond.

  • icon
    Food23 juli, 2025
    “Overwegend lokale landbouwproducten in Belgische supermarkten”

    Vers vlees, melk, eieren, groenten en fruit in Belgische supermarkten zijn overwegend afkomstig van Belgische landbouwers. Voor biologische producten is dat nog meer het geval: 99% van het biovlees in de supermarkt komt van de Belgische bioboer.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN