“Low cost, high impact”
De blijvende impact van discountconcepten hertekent de retailmarkt in alle branches. Vanuit verschillende invalshoeken belicht dit congres het succes van lageprijzenwinkels met hun beloftes van koopkracht, eenvoud, betrouwbaarheid en duurzaamheid.
| Bestel nu je ticket! |
HOOFDPROGRAMMA
Het onwaarschijnlijke groeiverhaal van Action is nog lang niet ten einde: de retailer neemt dit jaar de kaap van de 3000 Europese winkels. Een verrassend, voortdurend veranderend assortiment kwaliteitsproducten tegen de laagste prijs verleidt steeds meer shoppers. Bart Raeymaekers, Regional country director Benelux, Germany, Italy, Spain & Portugal, vertelt je er meer over.
De Duitse textieldiscounter Takko Fashion gaat de komende drie jaar 300 bijkomende winkels openen in Europa. In België is de retailer nog klein, maar de ambities zijn groot. Wat zijn de succesfactoren van deze bijzondere modespeler? Je hoort het van Erwin Rutten, Country Manager NL/BE.


Retailers en marketeers worden steeds meer omringd door digitale collega’s: AI Agents die klantinteracties persoonlijker en relevanter maken én interne processen transformeren. Met inspirerende praktijkcases tonen Max Goudsmet en Yasin Hadnan van CM.com hoe Agentic AI effectief wordt ingezet binnen marketing, maar ook in combinatie met service en operatie. Ontdek hoe menselijke creativiteit en digitale innovatie samenkomen!
De Belgische retailmarkt staat onder toenemende promotionele druk. Carrefour reageerde met meer acties, extra pagina’s en een verhoogd aantal folders. Die versnelling legde zware druk op de teams en leidde tot fouten in de folderproductie. Daarom startte Carrefour samen met ADDRETAIL een transformatietraject gericht op structurele verbeteringen in processen en samenwerking. Door aankoop, sales development en marketing dichter bij elkaar te brengen, werden spanningen weggenomen, samenwerking versterkt en de basis gelegd voor automatisatie en snellere besluitvorming. In deze keynote tonen Carrefour en ADDRETAIL hoe moedige keuzes en organisatorische vernieuwing een retailer voorbereiden op de toekomst.


In een woelige modemarkt onderscheidt Primark zich met een uniek businessmodel dat blijft focussen op de fysieke winkel. Lage kosten zijn perfect verzoenbaar met duurzaamheid in de aanvoerketen. Olivier Crépin, Head of Sales, vertelt het verhaal van Primark tijdens de Retail Marketing Day!
Naar goede gewoonte is het Gino Van Ossel, Professor aan de Vlerick Business School, die de jaarlijkse Retail Marketing Day in goede banen leidt als moderator van de dag.
PRAKTISCH
- Datum: 25 september 2025
- Locatie: Stadsfeestzaal Antwerpen, verdieping 2B.
- Taal: de meeste presentaties zijn in het Nederlands. Slides in het Nederlands of Engels.
PRIJS
- Summer bird: € 299 / ticket (exclusief service fee & btw)
- Early bird: € 349 / ticket (exclusief service fee & btw)
- Regulier: € 449 (exclusief service fee & btw)
TIMETABLE
12h00: Welcome @ RetailDetail
13h00: Keynotes deel 1
14h00: Break
14h30: Keynotes deel 2
15h30: Koffiebreak
16h00: Keynotes deel 3
17h00: Networking, drinks & bites






