RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

icon
Wonen13 mei, 2016

De omzet van de Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal met meer dan vier procent gegroeid. Op vrijwel alle markten was er sprake van groei, behalve in Duitsland en Zwitserland. In Duitsland groeide de omzet wel op vergelijkbare basis.

Grootste groei in België

De netto-omzet van Beter Bed kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 106,9 miljoen euro, een stijging van 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 4,4%. De grootste groei was te vinden in België, waar de omzet met maar liefst 23,1% steeg. In thuisland Nederland was er een mooie omzetstijging van 17,1%, te danken aan de nieuwe strategie die focust op innovatie, omnichannel en een snelle, flexibele logistiek. Ook het marktaandeel in Nederland is gegroeid.

 

Daarnaast was er ook in Spanje en Oostenrijk een hogere omzet, met een stijging van respectievelijk 12% en 19,8%. In Duitsland daalde de omzet dan weer met 3,4% en Zwitserland ging er met 5% op achteruit. In Duitsland was er wel een sterke vergelijkbare groei van 10,9%, maar de totale omzet daalde toch door een verschuiving van de koopdagen op de Duitse markt.

 

De EBITDA groeide in het eerste kwartaal met 8,2% naar 12,7 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ging dan weer 9,3% de hoogte in naar 10,1 miljoen euro. Beter Bed Holding had op het einde van het eerste kwartaal 1.151 winkels. Dat zijn er tien minder dan in het vorige kwartaal, maar wel 2,6% meer dan een jaar eerder.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen12 juni, 2025
    Casa valt nu ook in Frankrijk om

    Casa is nu ook in Frankrijk in gerechtelijke vereffening. De interieurketen hoopte op een overname, maar dat is niet op tijd gelukt. Zo'n 700 banen en 143 winkels gaan verloren.

  • icon
    Wonen5 juni, 2025
    Søstrene Grene opent eerste winkel in Wallonië

    Na drie vestigingen in Vlaanderen en twee in het Brusselse zet de Deense decoratieketen Søstrene Grene nu ook de stap naar Wallonië. Op 20 juni opent de keten een nieuwe winkel in het centrum van Namen.

  • icon
    Wonen2 juni, 2025
    Economische inspectie tikt meubelzaken op de vingers

    Bij acht op de tien gecontroleerde meubelzaken stelde de Economische Inspectie minstens één overtreding vast. Vooral op het vlak van prijsaanduiding, kortingen, levertermijnen en transparantieverplichtingen scoren Belgische meubelzaken slecht.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN