RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Foodora fietst nu voor 500 restaurants

icon
Food18 mei, 2016

Fietsbezorgdienst Foodora bestaat vandaag een jaar. De dienst bezorgt met ruim 600 fietsen en is behalve in Amsterdam sinds een paar maanden ook actief in Utrecht en Den Haag. Er zijn nu 500 restaurants aangesloten.

 

Foodbezorgen is booming

Foodora ziet een groeiende vraag naar lekker eten bezorgd aan huis, op het werk of in het park. Ook de aangesloten restaurants zien volgens de service een gemiddelde omzetgroei van 35 procent per maand. “Toen we een jaar geleden begonnen op een zolderkamer op het Rokin hadden we onszelf hoge targets gesteld, maar deze groei heeft onze verwachtingen overtroffen. Foodbezorging is booming”, aldus Vincent Hosman, countrymanager bij Foodora Nederland.

 

“Het afgelopen jaar heeft er een revolutie in de markt van maaltijdbezorging plaatsgevonden. Klanten kunnen niet langer alleen fastfoodmaaltijden laten bezorgen aan huis, ook het bestellen van gerechten van kwaliteitsrestaurants is normaal geworden. We vinden het fantastisch om te zien dat onze service in de Nederlandse steden welkom is gebleken onder zowel consumenten als restauranteigenaren”, aldus Hosman.

 

On demand-economie

De groeispurt die de startup het afgelopen jaar heeft doorgemaakt, is een voorbeeld van de groeiende on demand-economie waar foodora als service aan bijdraagt. Consumenten raken er steeds meer aan gewend producten op een zelfgekozen moment geleverd te kunnen krijgen.

 

“Ze hoeven niet langer zelf boodschappen te doen of naar een restaurant te gaan om gezond en vooral lekker te eten. Ze kunnen bij ons verse salades, vis- of vleesgerechten en zelfs gerechten gemaakt door een twee Michelinsterrenchef bestellen”, aldus Hosman.

 

De meeste orders in de hoofdstad worden op zaterdagavond behandeld. Dan zijn burgers en steenovenpizza’s het meest in trek. De ‘ongezonde’ eet- en drinkgewoontes in het weekend worden doordeweeks direct gecompenseerd. Dan worden vooral lichtere gerechten zoals salades, sushi of soepjes besteld.

 

Ook wereldwijd groei

Ook wereldwijd is Foodora de afgelopen twaalf maanden gegroeid. Het bedrijf heeft in totaal 8.412 partnerrestaurants, verdeeld over 32 verschillende steden. De fietsbezorgservice heeft nu ruim 900 werknemers in dienst. De 4.500 fietskoeriers in deze landen hebben samen binnen een jaar tijd 277.533 kilometer afgelegd om gerechten aan huis te bezorgen. Daarvan fietsten zij ruim tien procent op Nederlandse bodem.

 

Startup-bezorgservice Foodora werd in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De gerechten kunnen worden besteld via de Android- of iOS-app of via de website en zijn binnen dertig minuten bij de klant.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 december, 2025
    Britten steken stokje voor overname Délifrance door Vandemoortele

    De Britse mededingingsautoriteit CMA vindt de geplande overname van Délifrance door Vandemoortele hinderlijk voor de vrije concurrentie. Specifiek geeft de CMA één week de tijd om meer garanties te geven voor het segment van diepgevroren bladerdeeg.

  • icon
    Food8 december, 2025
    Mars krijgt (eindelijk) groen licht van EU voor overname Kellanova

    Na een diepgaand onderzoek dat maanden in beslag nam, komt de Europese Commissie tot de conclusie dat de overname van Kellanova (de eigenaar van Pringles en Kellogg's) door Mars geen risico vormt voor de concurrentie of de consument.

  • icon
    Food8 december, 2025
    EU-verbod op benamingen als veggieburger is illegaal, zegt Foodwatch

    Foodwatch noemt het geplande EU-verbod op vleesbenamingen voor plantaardige producten in de huidige vorm onwettig. De Europese voedselwaakhond baseert zich op een juridisch advies dat verwijst naar het Europees Hof van Justitie en de Europese regels voor voedselinformatie.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN