RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

icon
Mode18 mei, 2016

Het nieuwe Nederlandse modeconcept Bellamy Gallery streeft ernaar om volledig transparant te zijn op vlak van prijs en productie. Klanten kunnen momenteel alvast terecht bij de webshop en de eerste winkel in Haarlem.

 

Alle info op het prijskaartje

De komende weken worden er nog eens drie winkels geopend in Den Bosch, Maastricht, Rotterdam. Het doel van oprichters Mireille van der Sprong, bekend van onder andere HEMA, Action en als bestuurslid van de Etam Groep, en Imke Bens, hiervoor category manager bij WE Fashion en de Etam Groep, is om zo transparant mogelijk te zijn voor de klanten.

 

Om de prijzen laag te houden, wil Bellamy Gallery zoveel mogelijk tussenstappen uitschakelen. Zo wil Bellamy Gallery het gat in het middensegment invullen, dat volgens hen de voorbije jaren is ontstaan.

 

“We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels. Geen tussenpersonen, geen extra marges. Net als luchtvaartmaatschappij Easyjet focussen we alleen op wat echt noodzakelijk is”, aldus de oprichters.

 

Recyclage en twee jaar stijladvies

Het concept zal bovendien niet uitpakken met allerhande kortingsacties, maar wil steeds de beste prijs aanbieden. Hoe die prijs tot stand is gekomen, staat uitgelegd op het prijskaartje. Zo weten klanten altijd wat de transportkosten zijn en hoe groot de marge is. “Door volledig inzichtelijk te maken hoe onze prijzen zijn opgebouwd, willen we vertrouwen en bewustwording creëren.”

 

Bellamy Gallery mikt ook niet op fast-fashion, maar wil collecties creëren die lange tijd meegaan. Daarom biedt het bij een aankoop ook twee jaar gratis stijladvies. Klanten kunnen zo via de website elke maand inspiratie krijgen om hun kledingstuk te combineren. Kledingstukken die niet meer worden gedragen, kunnen teruggebracht worden naar de winkel, die zal zorgen voor de recyclage.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode3 juni, 2025
    Zara lanceert eigen reisplatform: van mode naar lifestylegids

    Heeft Zara met Travel Mode de ultieme vorm van contentmarketing te pakken? Het Spaanse kledingmerk lanceert in zijn app nu ook digitale gidsen voor citytrips die toeristische tips combineren met stijladvies.

  • icon
    Mode3 juni, 2025
    [In Beeld] Hunkemöller toont nieuw winkelconcept in Gent

    In het centrum van Gent opende Hunkemöller zijn allereerste winkel in België die is ingericht volgens het volledig vernieuwde winkelconcept, één van de pijlers van het transformatieplan van het lingeriemerk.

  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest

    Op een bijzondere ondernemingsraad volgende week donderdag vrezen de 5.000 Belgische medewerkers van Nike voor ontslagen. Het sportmerk is zijn voorsprong aan het verliezen en CEO Elliott Hill moet op zoek naar 2 miljard dollar aan besparingen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN