RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

‘Bestellen en ophalen’ nu mogelijk bij alle Nederlandse Ikea’s

icon
Wonen19 mei, 2016

Alle Nederlandse filialen van Ikea zijn klaar om de dienst ‘Bestellen en ophalen’ in gebruik te nemen. De pilootfase van het project is afgerond en voortaan kunnen klanten bij alle 13 winkels hun online bestellingen afhalen.

 

Tijd besparen

De nieuwe dienst wordt in Nederland al een tijdje getest door Ikea en 88 procent van de gebruikers gaf aan tevreden te zijn over de service. Daarom heeft Ikea besloten om het landelijk uit te rollen. Klanten vinden het vooral handig dat ze tijd kunnen besparen en dat ze zeker zijn dat de bestelde goederen voorradig zijn.

 

Bestellingen die online worden geplaatst, worden door medewerkers van Ikea verzameld en klaargezet in een speciaal afhaalpunt in één van de winkels. De klant kan zelf op voorhand aangeven waar en wanneer hij zijn producten wil komen ophalen.

 

“Met ’Bestellen en ophalen’ zijn we nóg toegankelijker en kunnen we de klantbeleving verder verbeteren,” zegt Marketing Manager Jeroen Hubert van Ikea Nederland. “Bovendien is deze service een fraai voorbeeld van hoe e-commerce kan samengaan met een bezoek aan onze winkels. We vinden het belangrijk onze klanten via elk kanaal en op de momenten dat het hen schikt van dienst te kunnen zijn.”

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen2 juli, 2025
    Ikea rolt nieuw loyalty-puntensysteem uit voor klanten

    Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.

  • icon
    Wonen1 juli, 2025
    Swiss Sense haalt 100 miljoen euro op

    Swiss Sense heeft een herfinanciering van honderd miljoen euro succesvol afgerond. Met deze kapitaalinjectie wil de beddenspecialist sneller internationaal groeien en fors investeren in digitalisering.

  • icon
    Wonen1 juli, 2025
    Winkelketen FloorHouse failliet: zeven winkels dicht

    De Belgische winkelketen FloorHouse heeft afgelopen weekend de boeken neergelegd. De keten had zeven winkels, die nu allemaal definitief sluiten. Zeven winkels dicht  Na zeventien jaar valt het doek over vloerbekledingspecialist FloorHouse. Het bericht kwam als donderslag bij heldere hemel, meldt Gazet van Antwerpen: “Het was wel een rustige periode,...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN