RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
  • Bedrijven Walmart
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Retail voor de volgende generatie: hoe Walmart jongeren wil bereiken met gaming

icon
Algemeen18 juni, 2025

Walmart is actief op Roblox en heeft zelfs een eigen onlinespel, Walmart Unlimited, om de aandacht van nieuwe, jonge consument te te trekken. Ook online gaming is retailervaring, redeneert de retailreus.

Spelenderwijs winkelen

Om de volgende generatie klanten te bereiken, integreert Walmart online gaming in zijn strategie. Tijdens de Future Commerce Visions Summit in New York besprak Justin Breton, hoofd merkinnovatie bij Walmart, hoe het bedrijf ook buiten de vier winkelmuren interactieve retailervaringen wil creëren.

Breton benadrukte dat Walmart verder kijkt dan traditionele verkoopkanalen. Eerder lanceerde Walmart al onder andere Walmart Land en Walmart’s Universe of Play op het gamingplatform Roblox, en in februari introduceerde Walmart nog een nieuwe webgebaseerde game, Walmart Unlimited. Het minispel richt zich op consumenten van 18 jaar en ouder en laat spelers producten ontdekken die ook in de fysieke winkels beschikbaar zijn.

Adaptieve retail

De spel-aanpak van Walmart blijkt opvallend effectief te zijn om de aandacht van consumenten vast te houden – een heuse verwezenlijking in de huidige “aandachtseconomie” waarin iedereen vecht om de blik van de consument. Breton merkt op dat spelers gemiddeld 35 minuten per keer in het spel doorbrengen, wat aanzienlijk langer is dan de gemiddelde aandachtspanne op platforms zoals TikTok.

Breton legt uit dat het gebruik van technologieën zoals kunstmatige intelligentie en augmented reality dan ook cruciaal is om de klantervaring te verbeteren. “Adaptieve retail is een bredere term die ons in staat stelt om op een zinvolle manier met consumenten in contact te komen, zowel online als offline,” voegt hij toe.

Wil je zelf leren hoe je adaptieve retailervaringen kan bieden? Boek auteur Jorg Snoeck, ook wel de ‘Captain of Retail’ genoemd, als keynote spreker op jouw evenement.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen2 september, 2025
    Bol introduceert digitale etalage voor merken

    Bol lanceert een nieuw advertentieproduct waarmee verkooppartners “hun merkverhaal tot leven kunnen brengen”, om zo onlineshoppers te helpen in hun keuzeproces. De uitrol volgt na een succesvolle test.

  • icon
    Algemeen1 september, 2025
    Wibra verhuist naar groter distributiecentrum

    Wibra neemt begin volgend jaar een groter distributiecentrum in gebruik, in Apeldoorn. Zo wil de retailer zijn sterke groei ondersteunen. Het hoofdkantoor blijft wel in Epe.

  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Europese consument verdient meer, maar geeft minder uit

    De Europese consument won vorig jaar aan koopkracht, maar geeft dat niet zomaar winkelend uit. Uit nieuw onderzoek blijkt dat de kloof tussen koopkracht en consumptie groeit, en dat de verschillen tussen generaties groter worden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN