In het eerste halfjaar van 2025 zag Action zijn omzet met 17,9% groeien naar 7,3 miljard euro. Die groei kwam er vooral dankzij winkelopeningen, al was er ook een vergelijkbare groei met 6,8%.
Mijlpalen
De Nederlandse non-fooddiscounter blijft gestaag winkels openen: met de 125 nieuwe vestigingen erbij brak de keten door de mijlpaal van 3000 winkels. Daarbij zaten onder andere de 600e Duitse winkel (in Bremen), de 400e Poolse (in Poznan) en de eerste Zwitserse.
De – nog steeds heel imposante – groei was wel wat trager dan die in de eerste helft van 2024: toen wist de keten zich zelfs met meer dan 20% te vergroten.
“Nu het economische klimaat voor veel klanten nog steeds uitdagend is, blijven zij vertrouwen op Action als hun favoriete winkel voor dagelijkse benodigdheden tegen de laagste prijs”, verklaart CEO Hajir Hajji het succes van haar keten in een persbericht.
In de tweede jaarhelft wil Action echter nóg harder groeien: het doel ligt op 370 nieuwe winkels voor het hele jaar – dat is meer dan één per dag. In september moet Roemenië de veertiende markt voor de keten worden.
Action op de Retail Marketing Day
Over het unieke succesverhaal van Action vertelt directeur winkeloperaties Bart Raeymaekers meer op 25 september, tijdens de Retail Marketing Day van RetailDetail, met dit jaar als thema “Low cost, high impact”. Bestel nu al je summer bird ticket met uitzonderlijke korting vóór 31 juli!


