El Corte Inglés wil tegen 2030 drie miljard euro investeren in het verbeteren van de klantervaring. “Service blijft ons onderscheidende kenmerk”, zegt voorzitter Marta Álvarez.
“Unieke ervaringen”
De Spaanse retailgroep wil vooral investeren in de modernisering van winkels, een verdere expansie van de activiteiten en het versterken van de logistieke en technologische infrastructuur. Het strategisch plan, van kracht sinds 1 maart, concentreert zich op het verbeteren van de klantervaring. “Alles wat we doen is gericht op het begrijpen, voorspellen en overtreffen van de verwachtingen van onze klanten, met unieke ervaringen en echte meerwaarde: service blijft ons onderscheidende kenmerk”, aldus Álvarez op een recente aandeelhoudersvergadering.
Eerder dit jaar rapporteerde El Corte Inglés al uitstekende financiële resultaten, met een nettowinst van 512 miljoen euro (+6,7%). De retailer kon de netto schuld met 263 miljoen euro terugbrengen tot 1,796 miljard euro, wat overeenkomt met anderhalf keer de EBITDA – het laagste niveau in zeventien jaar. Zowel in mode en beauty als in voeding presteerde de warenhuisketen sterk. De aandeelhouders herverkozen Álvarez dan ook als voorzitter voor een nieuwe termijn van vijf jaar.


