De Britse keten Boots start dit najaar met een nieuw winkelconcept in hartje Londen: Boots Fragrance, een boetiek volledig gewijd aan parfums. De beautyretailer wil zo zijn positie in het hogere segment versterken.
Focus op geurbeleving
Na het succes van een winkel in Battersea vorig jaar die volledig gericht op cosmetica, investeert Boots nu verder in gespecialiseerde conceptwinkels. De winkel van 200 m² in Broadgate Central opent dit najaar en zal meer dan 400 luxe- en nichegeuren samenbrengen.
Parfumhuizen als Hermès en Guerlain krijgen er een prominente plek, naast exclusieve merken die recent aan het Boots-assortiment zijn toegevoegd. Meer dan twintig merken zijn bovendien geheel nieuw voor Boots-klanten in het Verenigd Koninkrijk. De boetiek wil zo naar eigen zeggen de “kunst en innovatie van hedendaagse parfumerie” in de kijker zetten.
Nieuwe strategie
De winkelinrichting draait rond zintuiglijke beleving, met ruimte om nieuwe trends te verkennen en parfum op interactieve wijze te beleven. Een team van geuradviseurs zal bezoekers bijstaan met advies en geurbepaling. Er volgt ook een speciale online hub voor luxe en nicheparfums, met exclusieve content, inspiratie en merkverhalen.
De lancering van Boots Fragrance past binnen een bredere strategie: de retailer investeert fors in winkelrenovaties en heeft ondertussen meer dan 500 merken in het aanbod, zowel fysiek als online. Sinds begin dit jaar alleen al kwamen er dertig nieuwe merken bij. De Britse parfummarkt is robuust en ligt op koers om in 2029 de grens van twee miljard pond te overschrijden, aldus het bedrijf.


