Het Franse damesmodemerk Naf Naf, dat sinds mei onder gerechtelijke bescherming stond, wordt gedeeltelijk overgenomen door Groupe Beaumanoir. De nieuwe eigenaar redt zowat de helft van de jobs.
Winkelketen verdwijnt
Beaumanoir, de eigenaar van merken als Bonobo, Cache Cache, Caroll, Morgan en Sarenza – en recent nog de overnemer van de merkrechten van het failliete Jennyfer – neemt het merk Naf Naf over, evenals 12 van de 102 winkels en ongeveer de helft van de 600 medewerkers. Dat blijkt vandaag uit een vonnis van de rechtbank van koophandel van Bobigny. Ook de groep Amoniss (eigenaar van Pimkie) had zich kandidaat gesteld, maar viel uit de boot wegens een te kwetsbare financiële situatie, meldt persagentschap AFP. Beaumanoir zal de overgenomen winkels overigens onder andere merken uitbaten: als winkelketen verdwijnt Naf Naf dus.
Naf Naf, dat zijn hoogdagen kende in de jaren 1980 en 1990, belandde in 2020 in grote financiële problemen door de Covid-pandemie. Na het faillissement kwam er een doorstart onder het Frans-Turkse SY International, maar al in september 2023 volgde al een tweede aanvraag tot bescherming. Daarna redde het Turkse Migiboy Tekstil de keten tijdelijk met een investering van 1,5 miljoen euro en de belofte om 90% van de jobs en meer dan honderd winkels te behouden. Ook dat project strandde al snel, waardoor de keten voor de derde keer bescherming tegen schuldeisers moest vragen.


