Restaurant Brands International zag zijn omzet in het afgelopen kwartaal stijgen, maar de winst bleef achter bij de verwachtingen. Het concern, bekend van ketens als Burger King en Tim Hortons, blijft desondanks investeren in groei.
Stijgende kosten
Burger King realiseerde een vergelijkbare omzetstijging met 4%, die vooral te danken was aan hogere bezoekersaantallen in Noord-Amerika. Ook Popeyes, gespecialiseerd in gefrituurde kipgerechten, boekte vooruitgang dankzij nieuwe menu’s. Koffieketen Tim Hortons bleef stabiel.
De totale omzet van Restaurant Brands International kwam uit op 1,82 miljard Amerikaanse dollar (ongeveer 1,7 miljard euro), een lichte stijging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De winst per aandeel halveerde wel zowat, een gevolg van stijgende kosten, investeringen en negatieve wisselkoerseffecten.
Toch blijft het bedrijf ambitieus: het is van plan om nieuwe vestigingen te openen buiten Noord-Amerika en blijft inzetten op digitalisering, zegt topman Josh Kobza. Het bedrijf mikt op een vergelijkbare omzetgroei van minstens 3% in de periode 2024-2028. Sectorgenoot McDonald’s rapporteerde vandaag een omzetgroei met 3,8% en zelfs een winstgroei met 7,4% na enkele mindere kwartalen.


