Na de opening van de 65ste Belgische winkel gisteren plant Wibra dit najaar nog een vijftal winkelopening in het land. Daarmee zal het winkelnetwerk bijna verdubbeld zijn sinds de doorstart vijf jaar geleden.
Breder assortiment
Wibra opende donderdag zijn 65ste Belgische winkel in een voormalig pand van het failliete Casa in Sint-Truiden. Ook in enkele andere gemeenten neemt de discounter vrijgekomen Casa-winkelpanden in. Tegen eind dit jaar wil de keten afklokken op zeventig winkels: dat zijn er twaalf meer dan eind vorig jaar. Nog deze maand opent er een winkel in Lommel.
Het bedrijf groeit fors door sinds de doorstart met 36 winkels in oktober 2020. Dat is te danken aan een nieuw winkelconcept en een breder assortiment dat complementair is aan dat van andere non-food discounters: “Onze klant is ook de klant van andere discountketens”, zegt countrydirector Claudine Nachtergaele aan Trends Z. De retailer mikt zowel op koopjesjagers als op mensen die noodgedwongen hun budget onder controle willen houden.
Overigens, ook in Nederland gaat het hard voor de winkelketen: daar opende Wibra in de maand juli liefst negen nieuwe winkels. Dat meldt het bedrijf op LinkedIn. Vorig jaar wist Wibra zijn omzet met 22,7% te verhogen tot 286 miljoen euro. Intussen opende de keten ook een tweede winkel in Frankrijk.


