De Britse sport- en modegroep Frasers verbreedt zijn horizon en neemt een minderheidsbelang in We Do Play, een uitbater van onder andere minigolfbanen en trampolineparken. Eigenaar Mike Ashley ziet heel wat synergiemogelijkheden.
“Perfecte synergieën”
Frasers liet de omvang van de investering in het midden, maar schetst wel een duidelijke ambitie. “De innovatieve merken van We Do Play sluiten perfect aan bij onze visie van een modern, ervaringsgericht consumentenecosysteem“, citeert Reuters overnamedirecteur James France. De samenwerking zou “perfecte synergiën” bieden met de bestaande portefeuille, waaronder de keten Sports Direct.
We Do Play exploiteert verschillende soorten sport- en speelhallen, waaronder trampolinespeeltuinen onder de naam Flip Out en de minigolfbanen Putt Putt Social. Van zijn Activate-gamepretparken wil het bedrijf in de komende jaren nog meer dan veertig locaties openen in het Verenigd Koninkrijk.
De investering past in de bredere strategie van Frasers, dat de laatste maanden flink investeert in uiteenlopende sectoren. Zo probeerde de groep recent bestuurstoezicht bij Debenhams te verkrijgen en was er een vergeefse poging om tassenmaker Mulberry over te nemen. Met het belang in We Do Play zet Frasers in op de snelgroeiende markt voor vrijetijdsbesteding, waarin belevenissen en sociale interactie een steeds grotere rol spelen in de consumptiebestedingen.


