RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ikea is inspiratie voor jubilerend C&A

icon
Mode10 september, 2011

C&A heeft zich de afgelopen jaren in Nederland goed ontwikkeld. Het dit jaar 150-jaar bestaande bedrijf heeft het marktaandeel in Nederland zien toenemen tot 5 procent. Het zijn de sterke inkoopkracht van 1500 winkels in Europa en de unieke eigendomsstructuur, het is nog steeds een familiebedrijf en niet beursgenoteerd of eigendom van private equity, die C&A een voorsprong geven op concurrenten.

Dat zegt de hoogste baas van C&A in Nederland, Pals Brust, in een interview met De Telegraaf. Hij stelt dat C&A opereert in een ingewikkelde omgeving met een stijgende katoenprijs en de moordende concurrentie van ketens als H&M, Zara en V&D. Het bedrijf wil daarbij af van de discount-uitstraling van de bekende reclamecampagne uit de jaren tachtig met Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer onder het motto C&A is Toch Voordeliger. De huidige reclameleus is With Love since 1841, het oprichtingsjaar.

Brust neemt een voorbeeld aan Ikea. ‘Daar
weten de klanten dat ze een goede prijs betalen voor een goed product.
En Ikea-meubels kunnen in dezelfde kamer staan waar ook een mooi design
kastje staat. Zo is het ook met onze kleding. Een C&A shirt kan op
een Gucci broek of een Frans Molenaar jurk van C&A in combinatie met
een Prada tas’, aldus Brust.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 juni, 2025
    Outdoor-distributeur Elements opent showroom in Nederland

    Elements, verdeler van duurzame merken als Patagonia, Osprey en Klean Kanteen, neemt een nieuwe stap in zijn Europese groeiambities met de opening van een eerste showroom buiten België.

  • icon
    Mode18 juni, 2025
    Jack & Jones opent combiwinkels met JJXX

    Bestseller opent in België de eerste multimerkenwinkels waarin denimlabel Jack & Jones en zustermerk JJXX zich samen profileren met een lifestyle-aanbod voor het hele gezin. Sint-Niklaas en Antwerpen krijgen de primeur.

  • icon
    Mode17 juni, 2025
    [Interview] “Hunkemöller besteedde nooit méér aan marketing”

    Nieuwe merkpositionering, nieuwe identiteit, nieuwe collecties, nieuw winkelconcept: CEO Brian Grevy laat geen steen op de andere om het merk Hunkemöller relevanter dan ooit te maken voor àlle vrouwen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN