Victoria’s Secret heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar een lichte omzetstijging gerealiseerd, met dank aan een geactualiseerde strategie die focust op productinnovaties en een verbeterde klantervaring.
Boven verwachting
In de dertien weken eindigend op 2 augustus steeg de netto-omzet van het bedrijf met 3% naar 1,46 miljard dollar (1,2 miljard euro). De vergelijkbare omzet steeg met 4%, waarbij het internationale segment bijzonder goed presteerde met een stijging van 21,8%. Dat resultaat overtrof de eerdere verwachtingen van het management.
Het operationeel resultaat daalde wel van 62 miljoen dollar naar 41 miljoen dollar (34 miljoen euro), terwijl de nettowinst afnam van 32 miljoen dollar naar 16 miljoen dollar (14 miljoen euro) – maar dat is te wijten aan onder andere de overname van Adore Me en de herstructurering van het managementteam, zegt het bedrijf. Zonder deze factoren bedroeg het operationeel resultaat 55 miljoen dollar (45 miljoen euro), boven de eerder gecommuniceerde prognose.
Volgens CEO Hillary Super weerspiegelen deze resultaten de eerste voortgangen van de ‘Path to Potential’-strategie, die gericht is op productinnovaties en een verbeterde klantervaring. Het bedrijf is dan ook vol vertrouwen ondanks de onzekere macro-economische omstandigheden
In de Benelux heeft de lingerieketen vijf winkels: op de treinstations van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht en op de luchthavens Schiphol en Brussels Airport.


