In een nieuwe campagne toont Pearle Opticiens de herkenbare momenten waarop mensen liever hun gedrag aanpassen dan erkennen dat hun zicht achteruitgaat. De merkboodschap: “Er gaat een wereld voor je open”.
Drie doelgroepen
Centraal in de campagne staat het concept van de ontkenningsfases: de herkenbare momenten waarop mensen hun slechter wordende zicht proberen te compenseren door bijvoorbeeld het vergroten van het lettertype, steeds meer knijpen met de ogen of licht bijschijnen. Daarbij komen drie doelgroepen in beeld: de “een bril staat mij niet fase” bij jongeren tussen de 20 en 35, de “mijn bril is nog prima fase” bij families en de “wat zijn die letters klein fase” bij 45-plussers.
“Naar schatting loopt 1 op de 3 mensen rond met achteruitgaand zicht. Dat is niet vreemd, want slecht zicht ontwikkelt zich vaak geleidelijk”, zegt marketingmanager Ingrid de Jong. “Mensen wennen ongemerkt aan minder scherp zien of willen er liever niet aan toegeven. En dus stellen ze een bezoek aan de opticien uit. Onze campagne brengt het gesprek op gang en stimuleert om op tijd de ogen te laten controleren”.
De nieuwe campagne loopt sinds 1 september zowel in België als in Nederland op televisie, radio en sociale media en in de fysieke winkels.


