RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

CEO van Starbucks concentreert zich op premium-strategie

icon
Food2 augustus, 2016

Howard Schultz, CEO van koffieketen Starbucks, gaat een aantal dagtaken uit handen geven, om zich te concentreren op de algemene strategie van het bedrijf en de ontwikkeling van een premium-segment binnen de groep.

 

Vertraagde groei

Vanaf 1 september zal Starbucks-topman Schultz zich vooral bezig houden met het duurdere segment binnen de groep, zoals de verdere uitbouw van Roasteries, de high-end koffiewinkels waarvan de eerste zijn deuren opende in 2014, en de Reserve Stores, waar Starbucks vooral duurdere koffie verkoopt.

 

De beslissing voor de focus op de premiumsector komt er nadat de groei van Starbucks wereldwijd begint te vertragen. Zo was er het voorbije jaar op de Amerikaanse continenten sprake van een vergelijkbare groei van slechts 4 procent, terwijl dat een jaar eerder nog 8 procent was. Ook op andere markten begint de groei te vertragen.

 

Verschuivingen binnen het management

Omwille van de nieuwe taken van Schultz, zijn er ook een aantal andere verschuivingen binnen het management van het bedrijf. Zo krijgt Kevin Johnson, COO bij Starbucks, de leiding over het senior-managementteam.

 

Cliff Burrows, die momenteel verantwoordelijk is voor alle activiteiten van Starbucks op de Amerikaanse continenten, krijgt dan weer een nieuw team onder zijn hoede dat moet werken aan de expansie van Roasteries, Reserve Stores, Princi en Teavana. Hij zal focussen op de groei, terwijl Schultz voor dezelfde ketens moet werken aan de klantervaring.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food9 september, 2025
    Colruyt lanceert Belgische edamamebonen

    Colruyt Group introduceert in haar Laagste Prijzen-winkels verse Belgische edamamebonen. Met deze lokaal geteelde jonge sojabonen – een primeur voor het land – bevestigt de retailer e zijn steun voor Belgische landbouw en duurzame producten.

  • icon
    Food9 september, 2025
    Carrefour België gaat toegevoegde suikers in huismerken vermelden

    Carrefour vermeldt in België vanaf nu het gehalte toegevoegde suikers in zijn huismerkproducten. De Europese Unie verplicht alleen het totale suikergehalte aan te duiden, maar de supermarktketen zegt zo gezondere keuzes te willen stimuleren.

  • icon
    Food9 september, 2025
    Carrefour koopt Argentijnse keten Super A

    Carrefour heeft in Argentinië de regionale keten Super A overgenomen voor een onbekend bedrag. De vestigingen worden nog deze maand allemaal Carrefour Express-winkels.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
  • icon
    Vrije tijd14 augustus, 2025
    Herlancering Game Mania opnieuw uitgesteld
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN