Albert Heijn lanceert tijdens de Verspillingsvrije week een nieuw initiatief tegen voedselverspilling: ‘Laatste Kans Koopjes’. De retailer bundelt zo de vier bestaande initiatieven, maakt ze zichtbaar in zijn app en geeft kortingen die kunnen oplopen tot 70%.
Live inzicht via de app
De strijd tegen voedselverspilling voeren met behulp van technologie: zo kan je de lancering van Laatste Kans Koopjes zien. Aan de hand van data kunnen klanten voortaan in de app zien welke afgeprijsde producten in hun winkel beschikbaar zijn. Ze kunnen er meteen ook de actuele korting zien, want hoe dichter bij de houdbaarheidsdatum hoe hoger de korting. De kortingen kunnen oplopen tot 70%.
De Laatste Kans Koopjes-formule brengt de vier bestaande maatregelen samen: AH Overblijvers, het Groente & fruitzakje, Dynamisch Afprijzen en Brood van Gisteren. Vanaf vandaag zijn ze zichtbaar in de app van de keten, in de winkels zijn de producten herkenbaar aan de sticker ‘Laatste Kans Koopje’.
Albert Heijn verwacht zo een kwart meer afgeprijsde producten te verkopen en minder voedsel te verspillen. De supermarktketen stelt zich tot doel om tegen 2030 voedselverspilling met 50% te verminderen ten opzichte van 2016.


