Tedi heeft in het winkelcentrum La Vega (Madrid) zijn vernieuwde winkelconcept gepresenteerd, bij de viering van tien jaar aanwezigheid in Spanje. De keten wil voor mei 2026 veertig extra winkels in het land en ziet op middellange termijn ruimte voor 600 vestigingen. Het nieuwe format wordt volgend jaar uitgerold naar andere Europese landen.
Internationale voetafdruk en winkelmodel
Met meer dan 320 vestigingen en 2.300 medewerkers is Spanje uitgegroeid tot de tweede belangrijkste markt voor Tedi, na Duitsland. Tedi is actief in vijftien landen en telt wereldwijd meer dan 3.600 verkooppunten. De keten steunt op winkels van 650 tot 1.000 m² met ongeveer 15.000 artikelen, variërend van woon- en decoratieartikelen tot kantoorartikelen, vrije tijd en speelgoed.
Parallel aan de groei in aantal winkels rolt Tedi in Spanje een moderner winkelontwerp uit met een strakkere productpresentatie, zonder de traditionele manden en zelfbedieningstafels. Blikvanger is Osolandia, een themagebied voor kinderen met speelgoed en snoep in een toegankelijke, visueel aantrekkelijke zone. Dit format wordt geleidelijk in de rest van Europa ingevoerd tot 2026.
Prijsbeleid en logistieke plannen
Algemeen directeur voor Spanje, Fernando Strubing Gomes, benadrukte dat Tedi in alle landen uniforme prijzen wil aanhouden, ondanks hogere logistieke kosten door de afstand tot Duitsland. Om de operatie te optimaliseren onderzoekt het bedrijf een regionaal magazijn voor Frankrijk, Portugal en Spanje.
“De Spaanse markt heeft voor Tedi nog veel weg te gaan. We willen duurzaam groeien, met een vernieuwd winkelconcept dat is aangepast aan de behoeften van de klanten”, citeert Just Retail Strubing.


