In maart volgend jaar gaat topman Alexander Lacik van de Deense juwelenmaker Pandora met pensioen. De opvolger is al bekend: de huidige chief marketing officer Berta de Pablos-Barbier wordt de nieuwe CEO.
Herpositionering
Lacik zal aftreden tijdens de algemene vergadering op 11 maart 2026 na bijna zeven jaar in de rol van CEO. Hij realiseerde een ommekeer bij het bedrijf en positioneerde Pandora als een volwaardig sieradenmerk. Onder zijn leiding groeide de omzet met 45% en nam het personeelsbestand toe van 24.000 naar 37.000. Het bedrijf staat nu in de top 100 van meest waardevolle merken en de top 50 van meest duurzame bedrijven wereldwijd. Vorig jaar realiseerde het bedrijf een omzet van omgerekend 4,24 miljard euro en een nettowinst van 700 miljoen euro.
Zijn opvolger, de Spaanse Berta de Pablos-Barbier, bekleedde eerder seniorfuncties bij Moët and Chandon, onderdeel van luxegroep LVMH, en voordien bij Mars Wrigley, Lacoste en Boucheron. Ze maakte vorig jaar de overstap naar Pandora om het merk te herpositioneren, met focus op de uitbreiding van het sieradenassortiment en marketinginnovatie. “Ik ben vereerd om na Alexander volgend jaar als CEO over te nemen”, zegt ze. “Ook al zijn we de grootste in onze sector, Pandora heeft nog steeds aanzienlijk onbenut potentieel, en ik kijk ernaar uit om met onze geweldige organisatie te werken en het bedrijf te leiden in dit volgende hoofdstuk.”


