RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen DigitaliseringPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management

icon
Algemeen6 november, 2025

(Publireportage) Kosten besparen, tijd winnen, fouten vermijden en zorgeloos je onkostenbewijslast voor de belastingcontrole klaarzetten: dat zijn de voordelen van de toepassing Continia Expense Management, door TCOG naadloos geïntegreerd in Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Logische toevoeging

Voor steeds meer retailers implementeert de Trusted Microsoft ERP Partner TCOG het ERP-systeem Microsoft Dynamics 365 Business Central, waaraan de retailfunctionaliteiten van LS Retail worden toegevoegd. Daarbovenop voorziet softwareleverancier Continia tal van gebruiksvriendelijke oplossingen voor financiële businessprocessen. Een handige add-on is Continia Expense Management voor onkostendeclaraties.

“Een logische toevoeging op toepassingen als elektronische facturatie en Document Capture”, zegt CEO Francis Adams van TCOG. “Het is een mooie oplossing om boekhoudkundige gegevens niet kwijt te spelen. We gebruiken de toepassing intussen ook intern, en bieden hem nu aan onze klanten aan om hen het leven makkelijker te maken. Je bespaart kosten, je wint tijd, je vermijdt fouten en je hebt een gegarandeerde bewijslast voor de belastingcontrole.”

Aangepast aan internationale wetgeving

“Er was behoefte aan een eenvoudige tool om onkosten te registreren”, bevestigt country manager Patrick Nijs van Continia. “We bouwden een oplossing waarmee de boekhouding zelf kan bepalen welke onkostentypes ze beschikbaar maken voor de medewerkers, welke grootboekrekening ze eraan koppelen, welke velden verplicht zijn… Dat kan flexibel worden ingesteld.”

Intussen is Expense Management uitgegroeid tot een matuur, volwassen product met een internationale reikwijdte. “We passen ons aan de wetgeving van elk land aan. Kilometerstanden ingeven is vrij eenvoudig in België: je registreert je kilometers en je krijgt een vergoeding terugbetaald – al wordt dat met het grote aantal bedrijfswagens in ons land wat minder gebruikt. Maar bijvoorbeeld in Ierland en Engeland hangt de vergoeding af van voertuigtype en cilinderinhoud.”

Aangedreven door artificiële intelligentie

“We hebben ook een “per diem” toegevoegd: een oplossing voor de standaardvergoedingen die vanuit de overheid worden toegestaan. Denk aan het rapporteren van vaste kosten voor ontbijt, lunch, avondmaal en hotel zonder dat je daar een bonnetje voor hoeft in te brengen. Je moet enkel kunnen aantonen dat je in die periode in het land aanwezig was voor zoveel dagen voor je werkgever. Dan hoef je niet elk bonnetje in te brengen voor dat verblijf. Voor elk land heeft België specifieke barema’s: als je naar Duitsland reist, zal je meer terugbetaald krijgen dan in Litouwen gaat, omdat daar andere levensstandaarden gelden.”

Expense Management is een vrij simpele app die medewerkers op hun smartphone kunnen installeren of die ze vanuit een browser kunnen raadplegen. “We hebben een platform waarnaar je rechtstreeks e-mails met facturen kan doorsturen. De tool pikt alle data in het ticket op. Artificiële intelligentie wijst de onkosten toe, onder andere op basis van vorige declaraties. We voorzien bankintegraties en plannen volgend jaar een Continia kredietkaart te lanceren. Zo kan je vanuit je banktransacties alles wat met die kaart betaald wordt, linken aan de gebruiker in Business Central.”

Tijdwinst voor gebruiker en boekhouding

Een interessant luik zijn de zogenaamde “settlements” of verzamelingen van onkosten. “Wanneer je een trip naar het buitenland maakt, kan je vooraf een goedkeuring aanvragen voor alles wat je nodig hebt: vlucht, taxi, hotel, diners… Je maakt een raming, en dan kan je daar alle tickets aan toevoegen. Aan het einde van de trip kan je dat dan als één settlement indienen bij de boekhouding.”

De voordelen liggen voor de hand. De boekhouding blijft in controle. Er is tijdwinst voor zowel de gebruiker (die geen Excelwerkblad en bonnetjes moet bijhouden) als de boekhouding (die de gegevens niet meer manueel hoeft in te tikken). Tickets gaan niet langer verloren. “Je bespaart al gauw een dag per maand aan werkuren om al je onkosten te verantwoorden aan je boekhouder: alles rolt gewoon uit het systeem.”

Webinar: Slimmer uitgaven beheren met Continia Expense Management

Laat u tijdens het gratis webinar op 18 november inspireren door een live demo en zie hoe eenvoudig en efficiënt kostenbeheer kan zijn. Schrijf vandaag nog gratis in! Kunt u er niet live bij zijn? Geen probleem, alle deelnemers ontvangen na afloop de opname.

Meer weten over de softwareoplossingen van TCOG? Vraag nu een vrijblijvend adviesgesprek aan of neem een kijkje op www.tcog.be of www.tcog.nl.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Gifi verkoopt Zwitserse winkels aan Maxi Bazar

    De Franse discounter GiFi zet zijn financiële herstel verder met de verkoop van zijn dertig Zwitserse winkels. De keten ontsnapte begin dit jaar ternauwernood aan de ondergang.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Autodealer Van Mossel legt eigen systemen plat na cyberaanval

    Het Nederlandse autodealerconcern Van Mossel, met 571 vestigingen in Europa, heeft vorig weekend de eigen IT-systemen stilgelegd na een gerichte cyberaanval. Door die snelle reactie bleef de impact beperkt.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Mechelen verdubbelt aanbod Shopping Shuttle

    Vanaf februari zullen de gratis bussen van de Shopping Shuttle (tussen de parking aan De Nekker en de Grote Markt) zes dagen per week gaan rijden, in plaats van drie dagen zoals nu.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN