De Japanse sportmodegroep Asics wist in de eerste drie kwartalen van 2025 een dubbelcijferige groei te behalen in zowel verkoop als winst. In alle regio’s was er deze zomer groei.
Overal groei
De verkopen van Asics gingen 19% hoger naar 625 miljard yen (3,4 miljard euro), de bedrijfswinst ging zelfs 39% hoger naar 128 miljard yen (700 miljoen euro) – al was dat wel een vertraging tegenover de +64% een jaar eerder. De grote sterren waren merken als SportStyle en Onitsuka Tiger: die deden er zelfs bijna de helft bij tegenover vorig jaar.
In alle geografische regio’s ging de nettoverkoop vooruit, vooral in Zuid- en Zuidoost-Azië (+33,3%). In Europa was de groei 25%, in Japan zelf 22,5%, en in ‘Groot-China’ 18,8%. Noord-Amerika was de zwakste groeier, met nog steeds +7,9%.
De Japanse groep verwijst als uitleg voor de mooie groei onder andere naar het WK atletiek, dat in september in Tokio werd gehouden. Ook op andere atletiektoernooien was Asics heel aanwezig door middel van sponsoring. Hoe de sportmodegroep het volgend jaar zal doen, gezien de hoge lat die dit WK atletiek gelegd heeft, is dan weer een heel andere vraag…


