Otto heeft zijn Nederlandse webshop gesloten, na een ‘final sale’ die liep sinds augustus. De Duitse webverkoper leed te zware verliezen op de Nederlandse markt.
Bestellen niet meer mogelijk
In augustus kondigde de webshop al aan dat de Nederlandse activiteiten zouden worden opgedoekt. De retailer haalde bij het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung “aanzienlijke operationele verliezen en slechte economische vooruitzichten” aan. Otto wil zich nu focussen op de Duitstalige markten.
Nu is op otto.nl inderdaad te zien dat Otto “is gestopt met het verkopen van artikelen in Nederland” en dat het “niet langer mogelijk (is) om bestellingen te plaatsen op otto.nl.” Producten retourneren is wel nog steeds mogelijk.
De websites van Bonprix, Heine, Limango, Witt en Your Look for less zijn wel nog steeds actief in Nederland, meldt Otto Group nog. Dat geldt dan weer niet voor Lascana: ook daar staat te lezen dat bestellen niet meer mogelijk is. In tegenstelling tot otto.nl meldt Lascana echter wel dat de sluiting “tijdelijk” is en dat er volgend jaar “een vernieuwde Lascana-ervaring” zal heropenen.


