RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Coty
  • Onderwerpen Overname
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beautygroep Coty zet Wella finaal aan de deur

icon
Schoonheid/verzorging19 december, 2025

De Amerikaanse groep Coty trekt zich volledig terug uit haarverzorgingsmerk Wella. Met de verkoop van de resterende kwart aan investeerder KKR rondt het concern een proces af dat vijf jaar geleden begon.

Krimpend portfolio

Al vijf jaar geleden splitste Coty Wella grotendeels af om de focus te verscherpen en de schuldenlast te verlichten. Toch duurde het nog tot nu vooraleer het beautyconcern ook het laatste resterende belang (25,4%) van de hand deed. KKR betaalt 750 miljoen Amerikaanse dollar (zo’n 640 miljoen euro), maar Coty behoudt nog een voorwaardelijk recht: als KKR later een vooraf vastgelegd rendement realiseert, ontvangt de Amerikaanse groep nog eens 45% van de opbrengst bij een toekomstige verkoop of beursgang.

Coty kampt al een hele tijd met tegenwind. Sterke concurrentie, een zware schuldenpositie en een zwakke beurskoers dwingen het bedrijf tot ingrepen. Het management koos daarom de afgelopen jaren voor een vereenvoudiging van het brede merkenportfolio. De vraag is nu vooral welke onderdelen nog volgen: de zakenkrant Financial Times schreef in september dat Coty overweegt de cosmeticadivisie af te stoten die het in 2015 kocht van Procter & Gamble, met bekende merken als Max Factor en Rimmel.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging22 december, 2025
    Coty benoemt Markus Strobel (ex-P&G) tot interim-CEO

    Coty heeft Markus Strobel benoemd tot interim-CEO. De voormalige Procter & Gamble-topman volgt op 1 januari Peter Harf en Sue Nabi op, en moet zijn bedrijf begeleiden met de strategische herziening van zijn activiteiten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Rituals viert 25 jaar met recordomzet en versnelt expansie in Azië

    Rituals bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een recordomzet van naar verwachting 2,4 miljard euro. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman ziet nu nieuwe groeikansen bij Chinese 25-plussers, bij mannen en in mentale wellness.

  • icon
    Schoonheid/verzorging18 december, 2025
    Douglas lonkt naar Midden-Oosten na “uitdagend jaar”

    Parfumerieketen Douglas kon afgelopen jaar nog groeien, maar voelde vooral in het laatste kwartaal hoe klanten prijsgevoeliger worden en de concurrentie intensiveert. De Duitse retailer overweegt daarom naar de Golfstaten uit te breiden.

Meest gelezen
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Elektro11 december, 2025
    Italië eist veiligheidsgaranties van JD.com bij overname MediaMarkt
  • icon
    Elektro19 december, 2025
    Currys verdubbelt halfjaarwinst
  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN