RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Opnieuw forse omzetgroei voor Zalando

icon
Mode1 maart, 2017

Naar goede gewoonte is de omzet van de Duitse online moderetailer Zalando in 2016 fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder kwam er bijna een kwart bij en voor het boekjaar 2017 spreekt het bedrijf gelijkaardige ambities uit.

Kleine daling nettowinst

De totale omzet van de groep steeg in 2016 met 23% naar 3,64 miljard euro. Dat is een minder sterke groei dan een jaar eerder, maar wel volledig binnen de verwachtingen. In de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) steeg de omzet met 14,8% naar 1,8 miljard euro, terwijl in de rest van Europa de verkoop met 29,6% steeg naar 1,57 miljard euro.

 

Ook de aangepaste EBIT steeg van 107,5 miljoen euro naar 216,3 miljoen euro. De aangepaste EBIT-marge steeg zo van 3,6 naar 5,9%. Dat positieve cijfer is volledig te danken aan de Duitssprekende landen, want in de rest van Europa liet Zalando een verlies van 3,3 miljoen euro optekenen. De nettowinst strandde op 120,5 miljoen euro: een lichte daling ten opzichte van de 121,5 miljoen euro van een jaar eerder. Opvallend is dat vooral in het vierde kwartaal de nettowinst een flinke klap kreeg en daalde van 102,7 miljoen euro naar 60 miljoen euro.

 

Bijna 20 miljoen klanten

Naast de financiële cijfers zijn ook de bezoekcijfers bijzonder belangrijk voor een bedrijf als Zalando en ook die zijn bijzonder positief: in totaal werd de website van Zalando 1,99 miljard keer bezocht, een jaar eerder was dat nog maar 1,66 miljard keer. Daarbij blijft het aandeel van mobiele apparaten groeien, van 57,1% naar 65,6%. Het aantal actieve klanten groeide van 17,9 miljoen naar 19,9 miljoen, terwijl het aantal bestellingen steeg van 55,3 miljoen naar 69,2 miljoen. De gemiddelde waarde van die bestelling viel wel terug van 67,8 euro naar 66,6 euro.

 

Eerder deze week rondde Zalando ook de aankoop van KICKZ af. Die Duitse multichannelretailer is gespecialiseerd in basketbalproducten en moet Zalando helpen om sterker te staan in het sportsegment, vooral dan op vlak van basketbal. Zalando verwacht dat de overname in de eerste helft van 2017 wordt afgerond. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN