RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

V&D gaat in 'social commerce' met mode-app Frendz

icon
Mode11 april, 2017

V&D gaat zich heruitvinden met de mode-app Frendz, die gebruikers toelaat om vrienden raad te vragen bij het kiezen en kopen van modieuze kleding. Bij de start, donderdag, heeft de app een bereik van een half miljoen mensen.

Vijftigtal partners

Klanten kopen in de app direct kleding bij een vijftigtal partners. Ze kunnen aan de hand van Frendz zelf hun outfit samenstellen en delen met hun volgers. Deze vorm van ‘social commerce’ wordt bepalend in mode, stelt ondernemer Ronald van Zetten in het FD. De voormalige topman van Hema doelt op initiatieven van onder meer Pinterest (waar klanten aan de hand van foto’s kleding kunnen kopen) en Instagram (dat een test houdt met foto’s met een soort koopknop). Ook Amazon richt zich op meer verkopen met behulp van invloedrijke personen op sociale media.

 

Ook Frendz wordt bepaald door deze sociale ‘influencers’ en door vrienden die worden gevolgd. V&D Concepthouse kiest met de app voor deze vorm van shoppen, omdat verouderde IT-systemen van V&D niet meer voldeden voor een doorstart als online warenhuis, aldus Van Zetten.

 

V&D Concepthouse vernieuwt merken online

V&D Concepthouse is het platform dat Van Zetten samen met mode-ondernemer Roland Kahn en zakenpartner Jacco Scheffers opzette om met jonge professionals voormalige V&D-merken als Schoolcampus, Prijzencircus en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuw online leven in te blazen. Kahn en Scheffers namen vorig jaar voor een half miljoen euro de naam en het klantenbestand van het vroegere warenhuis over.

 

V&D ging eind 2015 failliet, na een jarenlange opeenstapeling van tientallen miljoenen verlies per jaar. Eind 2014 hadden banken ING, Rabobank en ABN Amro de keten al duidelijk gemaakt dat het krediet alleen verlengd zou worden wanneer er drastische maatregelen zouden worden genomen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Nieuwe eigenaar voor noodlijdend Le Coq Sportif

    De Frans-Zwitserse zakenman Dan Manane is de nieuwe eigenaar van het Franse sportmerk Le Coq Sportif. Een handelsrechter in Parijs verkoos zijn bod vandaag boven een bod van een Frans consortium.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    LVMH weer getroffen door cyberaanval

    Luxereus Louis Vuitton heeft bevestigd dat zijn Zuid-Koreaanse tak het doelwit is geweest van een cyberaanval. Daarbij zouden klantengegevens zijn buitgemaakt, maar geen financiële gegevens, zoals creditcard- en bankrekeninginformatie.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Lululemon zet Europese expansie verder met nieuwe mijlpaal

    Lululemon heeft vandaag zijn allereerste winkel geopend in een Europese luchthaven. De winkel op Terminal 5 van de Londense luchthaven Heathrow komt amper een maand na de eerste Belgische vestiging, in Antwerpen, en benadrukt het belang van Europa als groeimarkt voor het Canadese lifestylemerk. Athleisure zoekt nieuw publiek De winkel van...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN