RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bavaria krikt omzet op dankzij Palm

icon
Food13 april, 2017

De overname van de Belgische brouwerij Palm heeft de Nederlandse bierbrouwer Bavaria geen windeieren gelegd: de omzet kreeg een flinke boost en ondanks verdere investeringen ging ook de winst de hoogte in.

7 miljoen hectoliter

De omzet van Bavaria steeg in 2016 van 531 miljoen euro naar 610 miljoen euro, grotendeels dankzij de omzet van Palm Belgian Craft Brewers, die sinds 9 mei 2016 in handen is van het Nederlandse bedrijf. Daarnaast steeg de nettowinst van 30 naar 33 miljoen euro, ondanks de extra investeringen. Alles samen produceerde het bedrijf meer dan zeven miljoen hectoliter bier, dat verkocht werd in meer dan 130 landen. De investeringen stegen van 34 naar 51,1 miljoen euro in 2016.
 
“De overname van Palm Belgian Craft Brewers was zonder twijfel het hoogtepunt van 2016. Het samengaan van twee familiebedrijven was een uniek moment in onze geschiedenis. We voegden met trots het rijke assortiment van speciaalbieren van Palm Belgian Craft Brewers toe aan ons portfolio”, aldus CFO Frank Swinkels.
 
Die overname heeft al voor enkele synergiën gezorgd: zo zijn de bieren van Palm al te vinden in een aantal landen waar Bavaria al aanwezig was en er werden ook meer bieren van Bavaria afgezet op plekken waar Palm al leverde. Daarnaast moet de integratie van de computersystemen nog voltooid worden en zijn ook de lopende inkoopcontracten nog niet helemaal vernieuwd.
 
Tegen 2020 wil Bavaria de kaap van een miljard euro omzet ronden en wil het per jaar 10% besparen op energie, water, afvalwater, afval en verpakkingen.
 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food5 juni, 2025
    Albert Heijn brengt generatieve AI naar de winkelvloer

    Albert Heijn zet een nieuwe stap in de digitalisering van haar supermarkten met de introductie van een AI-gedreven assistent voor winkelmedewerkers.

  • icon
    Food5 juni, 2025
    Belgische bierconsumptie daalde met een vijfde in tien jaar

    Belgen drinken zowat 20% minder bier dan tien jaar geleden, en tegelijk staat ook de bierexport onder druk – nu nog meer door de nieuwe Amerikaanse invoertarieven op aluminium. Ondanks die perfecte storm blijven de brouwers investeren.

  • icon
    Food5 juni, 2025
    Blokkades bij Lidl wegens “ondraaglijke” werkdruk

    Werknemers van Lidl blokkeren vanochtend de vijf Belgische depots van de discounter wegens de werkdruk, die ze “onhoudbaar” noemen. Daardoor is de bevoorrading van de winkels volledig stilgelegd. De vakbonden eisen dat de directie met een concreet plan komt om de situatie te verbeteren, anders volgen mogelijk stakingen in de...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN