RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

C1000 lanceert eigen app

icon
Food10 januari, 2012

Acties en marges

Met de app voor de smartphone (zowel voor de iPhone als voor Android-toestellen) kan de consument overzicht houden over alle acties en aanbiedingen. Ook bevat de app een receptenzoeker, ter inspiratie van de consument en wellicht ter verbetering van de marge. De app moet immers niet alleen het promotionele voordeel voor de klant vergroten, maar ook de margemix van de ondernemers in het oog houden.

 

c1000app5Vraag is of deze apps niet vooral de koopjesjagers belonen en daarmee ten koste gaan van de marge. Volgens C1000-woordvoerster Jacolien van Wezep valt dat wel mee: “Promoties en acties zijn belangrijk voor C1000 en onze klanten. Dat we ook onze promoties en acties koppelen aan onze apps is niet meer dan logisch. Belangrijk is de integratie tussen onze online en offline communicatie.”

 

Optimale looproute en andere slimme opties

Een voorbeeld daarvan is de mogelijkheid die de app biedt om boodschappenlijstjes te maken vanuit aanbiedingen, recepten en de door de consument zelf (eerder) ingevoerde boodschappen. In de winkel kan de app voor de klant dan de optimale looproute selecteren en de boodschappen – die door de klant kunnen worden afgevinkt – dienovereenkomstig presenteren.

 

c1000app2Een volgens C1000 unieke eigenschap is de mogelijkheid om via de app boodschappenlijstjes met gezinsleden, collega’s en vrienden te delen. “Zo kan er op het laatste moment nog iets vanuit huis worden toegevoegd en is het lijstje dus altijd up to date”, aldus C1000. Zodra een product op het boodschappenlijstje wodt geplaatst, toont de app slimme opties. “Bijvoorbeeld dat sperziebonen in de aanbieding zijn, op het moment dat er groente aan het lijstje wordt toegevoegd.”

 

Keukenstand

De app voor de iPad kan in de winkel worden gebruikt, maar dient ook ter ondersteuning van de consument thuis. Door de app op de ‘keukenstand’ in te stellen, kunnen consumenten een recept uitkiezen en het stap voor stap doorlopen. Ook heeft de app een kookwekker en zijn er tal van instructiefilmpjes beschikbaar, die in woord en beeld de bereidingswijze van gerechten tonen. Ook kan de consument met de app makkelijk door de C1000-folder bladeren.

 

Lokaal aanpassen

Alle C1000-ondernemers kunnen de apps aanpassen aan de eigen, lokale situatie om eigen aanbiedingen toe te voegen of de consumenten te informeren over lokale acties of lokaal gewijzigde openingstijden. Ook de meest optimale looproute voor de klant is op de lokale winkel afgestemd.

 

c1000app4De app is een vervolgstap in C1000’s digitale marketingstrategie, waarvan de vernieuwde website in september 2011 het eerste resultaat was. De ontwikkeling van de app heeft negen maanden geduurd. De app is eind 2011 getest bij enkele ondernemers en daarna konden testpanels van consumenten hun mening geven. Over de kosten van het hele verhaal doet C1000 geen uitspraak.

 

“Een C1000-app was al langer een grote wens van veel ondernemers”, zegt Van Wezep. “We hebben vooral gekeken naar de wensen van onze klanten in de ontwikkeling van de app. Samen met de C1000-ondernemers hebben we gekeken welke ontwikkelingen er bij klanten zijn en wat hun behoefte is.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Kroger keert Ocado 300 miljoen uit wegens sluiting magazijnen

    Ocado krijgt een eenmalige betaling van 300 miljoen euro van Kroger, nadat de Amerikaanse retailer drie robotmagazijnen sluit en een geplande site schrapt. Dat is toch een kleine troost voor de geplaagde Britten.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe

    Upfront opende vandaag zijn eerste supermarkt in Rotterdam, maar kijkt meteen verder: het merk van sportvoeding start nu al de zoektocht naar vier extra locaties.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Zondagsopening: Colruyt, Aldi en Lidl niet zinnens het voorbeeld van Carrefour te volgen

    Nu Carrefour een akkoord heeft bereikt met de vakbonden over de zondagsopening in haar geïntegreerde winkels, verhoogt de druk op concurrenten die (nog) niet op zondag openen. Maar voorlopig houden zij de boot af.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN