RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

PostNL heeft eigen online supermarkt Stockit

icon
Food26 juli, 2017

PostNL is gestart met een eigen online supermarkt onder de naam Stockit. Daarmee brengt het een aantal basisproducten gratis aan huis. De dienst wordt momenteel uitgetest in Amsterdam en Breda.

Leveringen 7 op 7

In het systeem van Stockit moeten klanten eerst aangeven welke producten ze in principe wekelijks willen ontvangen. Het gaat daarbij over basisproducten die herhaaldelijk worden aangekocht, zoals toiletpapier, frisdrank, afwasmiddel of droge voeding. Die producten worden zeven op zeven, tussen 8u en 22u, gratis aan huis geleverd.

 

Na de eerste levering wordt in de eerste maand voorgesteld om alle producten elke week aan te vullen. Voor elke levering krijgt de klant dan ook een suggestielijst met de producten die kunnen worden geleverd. Tot 24 uur voor de levering kan dat lijstje aangepast worden. Daarbij geldt er ook geen minimum bestelbedrag. Na de eerste maand zegt Stockit voldoende geleerd te hebben over de wensen van de klant, om het lijstje op voorhand al gedeeltelijk te filteren, zodat de klant daar zelf minder aanpassingen moet doen.

 

Voor de communicatie met de klant werkt Stockit voornamelijk via WhatsApp. Zo krijgt de klant na de levering via WhatsApp een bericht met een iDEAL-link, om de betaling uit te voeren. Ook om iets te wijzigen of om de dienst te pauzeren of stop te zetten, kan de klant gewoon een bericht via de app sturen.

 

Concurrent van Picnic

Door rechtstreeks bij de producent in te kopen en het ontbreken van eigen winkels kan Stockit heel wat kosten besparen en de prijs laag houden. Klanten krijgen ook kortingen als ze meerdere producten kopen van hetzelfde merk en bij iedere 5 euro die er wordt besteed.

 

Stockit lijkt zo een forse concurrent te worden van die andere online supermarkt Picnic. Ook die houdt de kosten laag om zo ook de prijzen laag te houden en is momenteel bezig aan een stevige expansie in Nederland. Omdat PostNL op vlak van leveringen al heel wat ervaring heeft, is het mogelijk dat Stockit na een geslaagde testfase in Amsterdam en Breda sneller weet uit te breiden dan Picnic. Het ontbreken van verse voeding in het assortiment van Stockit spreekt dan weer in het voordeel van Picnic.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 december, 2025
    Eroski meldt forse omzet- en winstgroei

    De Spaanse foodretailer Eroski zag de omzet en de winst fors stijgen tijdens de eerste negen maanden van zijn boekjaar. De sterke resultaten zijn te danken aan prijsbeheersing, promotie-inspanningen en efficiëntieverbeteringen.

  • icon
    Food12 december, 2025
    EU dringt aan op afschaffing van prijsplafonds in Hongarije

    De Europese Commissie dringt er bij Hongarije op aan de verplichte margelimieten voor supermarkten en drogisterijen op een reeks voedsel- en drogisterijproducten in te trekken. Boedapest verdedigt de maatregelen, wijst op forse prijsdalingen en verlengt de regeling tot 28 februari.

  • icon
    Food12 december, 2025
    Hoe Joyce en Raissa de Haas (Double Dutch) van Dubai tot Soho House premium beleving serveren

    Als studenten gaven Joyce en Raissa de Haas al feestjes met zelfgemaakte mixers. Tien jaar later ligt hun merk Double Dutch in veertig landen, gaf Richard Branson hen een innovatieprijs en zet de familie Heineken mee de strategische koers uit. RetailDetail sprak met de Nederlandse tweeling over expansie, horeca als...

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN