RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Krijgt smartphonemaker HTC een nieuwe eigenaar?

icon
Elektro28 augustus, 2017

Het Taiwanese technologiebedrijf HTC is mogelijk op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het bedrijf heeft het immers steeds moeilijker om te concurreren met andere bedrijven in de sector.

Afsplitsing VR

Een van die oplossingen is de verkoop aan een investeerder, maar dat is niet de enige optie voor het bedrijf. Er wordt ook gedacht aan een verkoop of afsplitsing van de virtualrealitytak. De VR-bril Vive die HTC in samenwerking met softwarebedrijf Valve ontwikkelde, is best succesvol, wat van Vive al bijna een merk op zichzelf heeft gemaakt.

 

De marktwaarde van HTC schommelt momenteel rond 1,5 miljard euro, terwijl dat vijf jaar geleden nog vier keer zoveel was. Met een marktaandeel van nog geen 2% is het bovendien nooit helemaal doorgebroken op de smartphonemarkt. Ondanks dat kleine marktaandeel was HTC wel een belangrijke speler op de smartphonemarkt: zo sloot het in 2002 al een overeenkomst met Microsoft rond de productie van smartphones met Windows als besturingssysteem en in 2008 was het de drijvende kracht achter de eerste Android-smartphone.

 

Tegenwoordig kampt het echter met de overmacht van merken als Samsung en Apple, die samen zo’n groot deel van de koek in handen hebben, dat het voor andere spelers in het duurdere segment steeds moeilijker wordt om de aandacht te trekken. Daarnaast is er ook nog de concurrentie van de goedkopere, vooral Chinese merken.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro12 augustus, 2025
    Marktplaats is groeimotor voor MediaMarkt-eigenaar Ceconomy

    Belangrijke strategische groeipijlers als diensten, retailmedia en de marktplaats helpen Ceconomy aan sterke cijfers in de aanloop naar de overname door het Chinese e-commercebedrijf JD.com.

  • icon
    Elektro7 augustus, 2025
    Coolblue versnelt Duitse expansie na eerdere vertraging

    Coolblue houdt de voet op het gaspedaal in Duitsland: binnen vier jaar wil de Nederlandse elektroretailer het hele land kunnen bedienen. De regio’s Stuttgart, Berlijn en München zijn de volgende doelwitten. Dit najaar openen nog twee winkels.

  • icon
    Elektro5 augustus, 2025
    Electro Depot wil winkels in België verdubbelen tegen 2030

    De Franse elektronicaketen Electro Depot zet in op een ambitieuze uitbreiding in België. Tegen 2030 wil het bedrijf minstens 25 winkels in het land, dubbel zoveel als vandaag. Vooral Vlaanderen staat centraal, al loopt de groei daar voorlopig moeizamer dan in Wallonië.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN