BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Amazon
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon Prime Day goed voor 100.000 artikelen per minuut

iconAlgemeen15 juli, 2022

Amazon verkocht tijdens Prime Day, afgelopen dinsdag en woensdag, een recordaantal producten: wereldwijd gingen meer dan 300 miljoen artikelen, of 100.000 items per minuut, over de digitale toonbank. Uitspraken over omzet doet de techreus niet.

Tombola voor kleine ondernemingen

Amazon Prime Day 2022 gaat te boek als de grootste in de geschiedenis van het koopjesevenement, zegt Amazon zelf na afloop van de kortingsactie dinsdag en woensdag. Wereldwijd werden meer dan 300 miljoen artikelen verkocht, wat neerkomt op 100.000 artikelen per minuut. Alles samen zouden de shoppers zo 1,7 miljard dollar aan kortingen hebben “verdiend”, zowat vijf dollar per aankoop dus.

Consumenten bestelden vooral bij de externe verkooppartners op de marktplaats: hun omzetgroei oversteeg die van Amazons eigen verkopen, zo meldt het bedrijf. Drie weken op voorhand startte Amazon dan ook al een actie voor kleine bedrijven op het platform: onder de noemer Support Small Businesses to Win Big organiseerde Amazon een soort tombola waarmee shoppers prijzen konden winnen als ze bij kleine ondernemingen bestelden. Klanten gaven tijdens de drie weken voor drie miljard dollar uit.

Enkele van de bestverkopende categorieën wereldwijd waren consumentenelektronica (al dan niet van Amazon) en woonitems. Er werd vooral ’s avonds gewinkeld, maar voor het eerst ook via ‘live commerce’: de livestreams van duizenden influencers via Amazon Live haalden meer dan 100 miljoen views, aldus de e-commercereus.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Amazon verkocht tijdens Prime Day, afgelopen dinsdag en woensdag, een recordaantal producten: wereldwijd gingen meer dan 300 miljoen artikelen, of 100.000 items per minuut, over de digitale toonbank.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen5 augustus, 2022
    “(Nog) geen beursgang voor bol.com”

    Dan toch geen beursgang voor bol.com: moederbedrijf Ahold Delhaize zou er niet voor voelen om zijn goudhaantje in deze economische omstandigheden naar de beurs te brengen.

  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Alibaba verkoopt minder spulletjes, gaat voor food

    Door de coronaperikelen in China, bleef de omzet van Alibaba vorig kwartaal vlak. Het is de eerste keer ooit dan de e-commercereus niet groeit, maar toch is dat een pak beter dan verwacht.

  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Facebook stopt met live shopping

    Na TikTok trekt nu ook Facebook de stekker uit zijn live shopping-functie. Winkelen via livestream is in Azie al jaren een hit, maar blijkt in het Westen niet zo gauw aan te slaan.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconAlgemeen11 juli, 2022
    Hema ziet potentie voor verdubbeling in Frankrijk
  • iconMode8 juli, 2022
    Bristol is op weg naar winst
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN